Komuttan etkilenme ve mysql sunucunun restart edilme gerekcelerini
anlayamadim ama utf8 bir dil seti ve turkce icin 2 alternatifiniz var.

Ya latin5 kullanacaksiniz ya da utf-8 kullanacaksiniz. set names
olayini dilerseniz my.cnf dosyasinda mysql client encoding (tam nasil
oldugundan emin degilim) set edebilirsiniz.

Buradaki amac sudur, benim
clientimin karakter seti sudur diye sunucuya soylersiniz ve o da o
karakter setinde size veriyi doner. Yani utf8 saklarsiniz ama icindeki
latin5 yani turkce karakterli olan kayitlari latin5 olarak
cekebilirsiniz.

Bu bir sorun degil. Bir ozellik. Bu durumda bir
yaziliminizda latin1, bir digerinde latin5 ve bir baskasinda da utf-8
kullanmanizi saglayan bir ozellik...

Kisacasi, tablonuz latin5 ise ve
uygulamaniz utf8 ise yapilacak tek sey client encodingin utf-8 oldugu
sorgusunu calistirmak veya bunu my.cnf dosyasinda default hale getirmek.

20.02.2012 17:36, Nuri AKMAN yazmış:

> Arkadaşlar,
>
> Projemde
MySQL kullanıyorum.
> Tüm php dosyaların ANSI AS UTF8 encodinge sahip.

> Veritabanımın karakter seti UTF8.
> HTML sayfalarımın chaset meta
bilgileri de UTF8.

> mysql_connect satırının hemen altında
mysql_query("SET NAMES utf8"); komutunu KULLANMADIĞIMDA ekranda
veritabanından gelen türkçe karakterler bozuk geliyor.

connection'dan sonra mysql_query("SET NAMES utf8") kullandığım sürece
sorun yok.

> SORU 1) mysql_query("SET NAMES utf8") kullanmadan
veritabanından gelen verilerdeki türkçe sorununu çözme imkanım var mı?

> SORU 2) Sunucu üzerinde diğer bir php projemde de MySQL LATIN1
karakter set kullanıyorum. Ancak, yukarıdaki projemi çalıştırdığım anda
(SET NAMES utf8 satırı işlendikten sonra) eski projemde veritabanından
gelen türkçe karakterlerin tümü bozuluyor. Bunu düzeltmek için MySQL
server'î restaqrt ediyorum. Ancak, SET NAMES utf8 satırının her
görünmesinde Latin1 kullanan projem aynı sorunla karşı karşıya kalıyor.
UTF8 kullanmayan MySQL veritabanlarımın bu komuttan etkilenmemeleri için
ne yapabilirim?

--

/**
 * @AUTHOR Atıf