Görüyorum ki C++ öğrenmek için C öğrenmek şart değil diyen arkadaşlar
çoğunlukta, ne mutlu listemize :)

Ben de katılıyorum. Programlama öğretmeye PHP ve C ile başlayan
ardından nesne eğilimli programlamayı C++ üzerinden öğreten bir okulda
okuyorum. Ben açıkçası ne PHP'yi ne C'yi beğeniyorum. Ama hayatımda en
çok kodu bu iki dilde yazmışımdır. O da yine çok sayılabilecek
miktarda değil :)

C öğrenmek size C++ konusunda avantaj sağlamaz. Aynı süreyi C++
öğrenmeye harcarsanız, C'nin C++'a geçen kısımlarını öğrenmek daha
isabetli olur gibime geliyor.

C'yi öğrenmenin bir avantajı yok mu? Var. Çok büyük bir faydası var.
Makinenin mantığını anlamanıza yardımcı olur. Simgesel dilde
(assembly) yazıyorsanız, onun yerine C ile yazarsınız, daha hızlı
geliştirirsiniz, platformadan biraz bağımsızlaşmış olursunuz.

Öğrenilmesinin, yazılmasının, bakımının zorluğuna rağmen C++
kullanılabilir bir dil olduğunu düşünüyorum  çünkü ciddi anlamda
performans sağlıyor ve donanıma yönelik birşeyler yazacaksanız gayet
avantajlı olabiliyor. Ama programlama dilleri teorisi açısından
bakınca C bir tasarım faciası, C++ nispeten idare eder olsa da yine
kötü tasarlandığı söylenen bir dil.

Doğru tasarlanmış bir dil olsun, yazması keyifli olsun, yormasın, kısa
zamanda çok iş yapan kod geliştirilebilsin, okunması kolay, bakımı
ucuz olsun isterseniz, bir de platforman bağımsız olsun derseniz Java
tavsiye edebilirim. Ya bu çok yavaş çalışıyor, platform bağımlılığı da
aslında çok da problem değil diyorsanız, C# da güzel tasarlanmış bir
dil.

Bunlar tabii ki kendi şahsi görüşlerim. İşten çok anlayan, yıllardır
çok çeşitli dillerde birşeyler geliştirmiş birisi değilim. Altı üstü
bir öğrenciyim, söylediklerimde yanılmalar yanlışlar olabilir, yanlış
olma riskini bilerek kullanın kullanacaksanız :)

Hadi iyi günler :)