Merhaba,

Aralıklı aralıklı yazıyorum kusura bakmayın.

Mühendislik fakülterlerinin çoğunda, en azından ABET akreditasyonu
peşinde koşanların hepsinde, tüm mühendislik bölümlerinin aldığı bir
"programlamaya giriş" dersi var. Bu derste de genelde C öğretiliyor.
Bazı bölümlerde ise takip eden derslerde kullanacakları kitaplıklar
olduğu için Fortran tercih edilebiliyor(du). En azından ODTÜ için C,
Bilkent için Java tüm mühendislik öğrencilerinin ortak programlama dili.
Bu ortak dersler deyim yerinde ise "light süt" kıvamında dersler ve
Bilgisayar Müh. bölümlerinde alınan dersler ile alakası yok.

Bilgisayar Mühendisliği bölümlerinde tipik olarak bir adet programlamaya
giriş dersi (genelde C ile ama dersin adı C dersi değil) ve arkasından
bir adet veri yapıları dersi alındıktan sonra, programlama dilleri veya
benzeri bir isimde bir ders ile "bir programlama dili nedir?", "nasıl
öğrenilir?", "hangi iş için ne tür programlama dili kullanılır?" gibi
soruların yanıtları veriliyor. Elbette bu ders kuramsal bir ders olduğu
ve ikinci / üçüncü sınıf öğrencisi genelde bu tür kuramsal bir dersin
anlamını hemen anlayamadığı için bol örnekli yapmak adına C++, Java,
Lisp, vb bir iki dil ile de projeler veriliyor. Sonra ne oluyor?
Öğrenciye sorarsan "önce C, sonra veri yapıları sonra da C++ aldık"
diyor. Dersin resmi adı ile öğrencilerin aralarında konuşurken taktığı
isim farklı. Bu durum mikro işlemci tasarımı dersine "mikrop" demek
gibi. :)

Yoksa adıyla sanıyla "C dersi" yok. Ben ODTÜ Elektrik Elektronik
Müh'deki veri yapıları dersini alırken C++ ile ödev yapılıyordu. Ön
koşul dersi Pascal ile işlenen "programlamaya giriş" dersi idi ve ilk
derste hocamız "bu hafta C++ öğrenin de haftaya ilk ödevinizi teslim
edin" demişti. Ben C++ biliyordum, bilmeyenler de öğreniverdi ne olacak.
Şimdilerde programlamaya giriş dersini C ile işliyorlar. Veri yapıları
dersi için de asistanlar problem çözme saatinde C++ konusunda
öğrencilere destek veriyormuş diye duydum.

Sevgiler,

Bora.