Ben Ege mezunuyum.Güzel bir üniversite.Ve bölümüm size istediğinizi
verebilen bir bölüm.Daha hiç bir öğretim görevlisinin bir öğrenciyi
geçiştirdiğini görmedim.

Demem o ki eğer siz Bilgisayar mühendisliği bölümüne bir mühendis olmak
için girmişseniz mühendis olarak çıkarsınız.Eğer anne babalarınızın gazıyla
çok para var bu işte diye girmişseniz bankanın birine kapağı atar ömrünüzün
sonuna kadar orada takılırsınız.Ve eğer ki bölümde anlatılanlara bir gram
bile ilginiz yoksa girdiğiniz gibi çıkarsınız.

Bir şekilde her 3 durumda da mezun olursunuz.

Sonuç olarak Hüsrev Özayman a katıldığım nokta Bilgisayar mühendisliği
bölümlerinin amacı *mühendis* yetiştirmektir.Programcı değil.Bu noktada siz
öğrenciyi herhangi bir dile bağımlı kıldığınız, veya yönlendirdiğiniz anda
ona at gözlüğü löp diye takmış olursunuz.Bizi bölümümde herhangi bir dile
de yönlendirmediler, herhangi bir dili  zorunlu da kılmadılar
ödevlerde.Gayet de memnunum.Ama bize verilen işleri yaparken kullanılmak
üzere C veya java veya herhangi bir dili öğrenmek için yardım istediğim de
de asistanlarından öğretim görevlilerine kadar hiçkimsenin zamanı
olmadığını görmedim.Hep ayıracak zamanları vardı ve her gelene yardımcı
oldular mutlaka.

Bilmiyorum belki bizim dönemimiz şanslıydı veya bölümle ilgilidir.

Ama esas önemli olan ve bence atlanan nokta şu var: Kodlama kısmı *
mühendislik* işinin sadece ufak bir kısmı.Bundan daha önemli olan analiz,
tasarım ve test süreçleri.Burada da herhangi bir dili öğrenmenize gerek
yok.Mühendislik disiplinin almış olmanız ve aklınızı kullanabilmeniz
yeterli.

Herneyse konu C üzerineydi.

Sonuç olarak C öğrenme süreci çok basit olan ama geliştirme süreci sabır ve
deneyim isteyen bir dil.Kişisel görüşüm herhangi bir kişi veya herhangi bir
kitap size bu deneyimi tam olarak aktaramaz.Bu noktada iş kişiye
bakar.Takıldığınız yerde google elinizin altında; araştırırsınız, ya da
stackoverflow'a veya buraya mail listesine gönderi atarsınız, vs. vs. Bir
sürü alternatif var.

Bu basit ve bazen gudubet şeylerin öğrenme sürecine *deneyim* diyoruz.Olay
aslında bundan ibaret (:

Bir de Husrev Ozayman ve Serdar Köylü'nün tartışmasında bir şey kafama
takıldı.
*
"İyide, bence veri yapıları C dersinin konusu değil.*"

Bilmediğim için soruyorum.C diye bir ders mi var mühendislik fakültelerinde?

İyi geceler (: