Sent with Airmail
From: Samed YILDIRIM Samed YILDIRIM
Reply: Linux'la ilgili sınırsız tartışma ve haberleşme listesidir
linux-sohbet@liste.linux.org.tr
Date: 7 Mar 2014 at 12:45:26 pm
To: linux-soh...@postaci.linux.org.tr linux-soh...@postaci.linux.org.tr
Subject:  [Linux-sohbet] Re: Google Servisleri Çalışıyor mu?
Merhabalar,

Benim bildiğim yöntemlerden birisi HTTPS trafiğinin arasına girmek için, sizin
ile ulaşmak istediğiniz servis arasındaki izlemeyi yapan cihazlar sertifika
değişimleri yapıyorlar. Yani istemciye web sitesinin sertifikasını değil kendi
sertifikasını, sunucuya da istemcinin sertifikası yerine yine kendi
sertifikasını veriyor. Bu şekilde trafik dinleme yapan cihaz üzerinde
çözülebiliyor ve izleme yapılabiliyor.

SSL bağlantıdaki yaşanan sıkıntılara gelecek olursak, bunu ben de Turkcell
3G'de yaşamaya başladım. Telefondan internette gezinirken sürekli olarak
geçersiz sertifika uyarısı ile karşılaşıyorum. Üniversite bağlantısı
(İTÜ,Ulaknet) üzerinde böyle sıkıntılar yok.
İyi Çalışmalar
Samed YILDIRIM