7 Mart 2014 14:13 tarihinde Cagri Emer <ca...@cagriemer.net> yazdı:
> Cogu isletim sisteminin guncel surumleri EBG, E-Guven, Tubitak UEKAE,
> Turktrust gibi root CA'lerin sertifikalari ile geliyor. Tabii bu CA'ler
> sahte sertifika sagliyorlar demiyorum ama saglamaya zorlanabilirler.
> Boyle bir durumda Youtube'a ait sertifika GeoCert'ten gelmemis
> demeyecektir hicbir istemci.

Şuraya bir parantez açayım, örneğin TürkTrust'ın baskı sonucu youtube.com'u
imzalayıp ISP'lerin bu sertifika ile MITM yapmaları durumunda youtube için
GeoTrust'ı değil TürkTrust'ı CA olarak görmem gerekli.

Özellikle algı konusundaki tüm endişeleri paylaşıyorum. Bu konuda diyecek
pek birşey kalmamış. Olayın pek çok boyutu var ve yasaları, çıkaranları ve
amaçlarını kesinlikle doğru analiz etmemiz gerekiyor.

Önceki e-posta'da "politikaya kaymadan" derken kastım, politik yönünü
konuşmamak değil sadece bu aşamaya henüz geçilmemişken teknik detayları
öğrnemek istememdir, ifade edememişim sanırım.