Merhaba Enver,

> Olmayan sorunlari varmis gibi gosteriyor bu metin. Bilisim sektoru ciddi
> personel acigi olan bir sektor, boyle bir manifestoya gerek yok.
> Isverenlerin cogu personelin is tatminini yuksek tutabilmek icin ciddi caba
> sarfediyor zaten.

Bu konuda hiçbirimizin gerçek bir araştırma yaptığını düşünmüyorüm,
yanılıyor muyum? Her birimiz kendi çevremizdeki gözlemlerimizi tüm ülke
genelinde "bu işler böyle yürüyor herhalde" diye fikir yürütüyoruz.
Öncesinde böyle bir araştırma gerçekleştirildi mi bilgim yok fakat bence de
manifestonun hatalı ve/veya tartışmaya açık kısımları var.
BİÇDA'dan arkadaşların da bu listeye üye olduğunu biliyorum, umarım
tartışmayı takip ediyorlardır. Kişisel fikirlerimizi ülke çapında yapılmış
bir araştırmadan sonra netlik kazanması gerektiğini düşünüyorum.
SAP'de çalışan bir çalışanın şartları gayet iyi olabilir fakat yeni bir
start-up'ta ya da Mecidiyeköy'deki bilgisayar piyasasındaki çalışanlar
hangi fikirde acaba?

> Manifesto falan gibi baglayiciligi olmayan sacma sizlanma metinleri yerine
> acip 4857 sayili is kanununu okuyup aydinlanmak gerek. Bu asagidaki tecrube
> fukarasi 9 maddelik sey yerine yillarin birikimine ve sanayi devrimi
> oncesine dayanan oldukca detayli bir metin goreceksiniz. Bu zavalli
> metinden cok daha fazlasi kanun ve ilgili yonetmeliklerle duzenlendi zaten.

Uzun yıllardır eğitim kurumlarında çalışıyorum. Bu kurumlardan mezun
(önlisans-lisans derecesinde) mezun olan insanların bilinçleri sandığımız
kadar açık değil. Haklarını gerçekten bilmiyorlar. Günümüzde zaten bir
okumayla ilgili problem varken bunu bir İlber Ortaylı havasında "hepsi çok
cahil, keşke ölseler" diyerek karşılamayı büyük bir hata olarak
görünüyorum. Bu insanlar zavallı zaten gibi bir tabir yerine "bu insanların
eğitilmesi lazım" gibi bir şey demiş olsaydın keşke.
Evet, bu insanların (özellikle de yeni mezun, sektöre yeni giren
meslektaşlarımızın) eğitilmesi lazım. Günümüzde kimse birden kafasında
ampul yanmış gibi "dur ben şu İş Kanununu bir okuyayım" demiyor. İster inan
ister inanma ama bunu dedirtmenin yolu bunun gibi bu "zavallı"
manifestolardan geçiyor.

Selamlar.
--
Arda Çetin