Merhaba Ömer Bey,
Valla bu LDAP konusunda bende Yılmaz bey gibi oldum! En az 4 defa başlamışımdır ama sonradan portturdum :)

Bir de burada anlamadığım bizde şirkette hem IMAP-Thunderbird kullanıyoruz hem de Squirrelmail'den ulaşıyoruz... Bu durumda ortak adres defteri olmuyor (LDAP?)... Mesela şirket dışından bağlanırken adam squirrelmail kullanacak. Bu defa LDAP-MySQLadres defteri (Squirrelmail) uyumu nasıl olacak?! Buralarda olay koptu bende...

El olarak Thunderbird'de kişisel adresleri yedeklemek gerekecek. Onu da Squirrelmail'de olduğu gibi merkezi bir yere yazdıramadım. Okuduğum kadarı ile LDAP readonly çalışıyordu? Siz bu sıkıntıları nasıl çözdünüz?

Bir de bu Takvim meselesi? Onu nasıl hallettiniz? En azından ne kullandınız?

Çok fazla soru oldu gibi ama kusura bakmayın...

Kolay gelsin,
Mucip:)

Omer Barlas yazmış:
Özgür GÜRSOY @ 06-10-2009 11:16:
Ben de aslında bu sorunun yanıtını merak ediyordum ama yanıt gelmedi kimseden. Peki, Zimbra konusunda ne dusunuyorsunuz ? Artilari, eksileri nedir acaba ?

şahsi fikrim müthiş bir sistem, çok başarılı çalışıyor, ancak şirkettekileri eğitmekle uğraşmak zorunda kalacağım için gözüm yemedi. sadece sunucu üzerinde öyle duruyor.

Exchange mantığında linux tabanlı mail server kurmak istiyorum, zimbra mail server kurdum MS Outlook 2003'de Global Adress Defterini görebilmek için LDAP ile bağlantı yapıyorum ama kime dediğim zaman hiç bir adres gelmiyor bul dersem kişi isimlerini getiriyor yada connettor istiyor o da ücretli. Linux üzerinde exchange gibi çalışabilecek ve gelen giden maillerin yedeklerini tutabilceğim bir yapı tarif edebilirmisiniz

galiba exchange gelenleri tutuyor, ama gidenleri tutamıyor. en azından merkezi bir sistem olarak tutamıyor. linux'taki mail sunucularının -postfix,qmail,senmail/procmail- bu tip özellikleri mevcut. LDAP olayına gelince MS Outlook kullanmaktan vazgeçip Thunderbird'e terfi ederseniz çok daha rahat kullanırsınız -ki kullanıyoruz-, herhangi bir ismi yazmaya başladığınız anda LDAP'ten direkt iletişim bilgilerini getirip adres satırına ekliyor.

yapı tarifi istemişsiniz, kısaca mevcut yapımızdan bahsedeyim; postfix ve dovecot ikilisini kullanıyoruz, postfix bildiğiniz üzere bir MTA, üzerinde spamassassin, postgrey ve amavis gibi eklentileri ile birlikte çalışarak maillerde virüs ve spam kontrolünün yanı sıra şirket içi dağıtımı sağlıyor. dovecot ise mailleri sunucudan almamızı sağlıyor, genelde IMAP yapısını kullanıyoruz. Client makinaların tamamında Lightning eklentisi ile birlikte Thunderbird kullanıyoruz, LDAP ile sistemdeki ortak mail adreslerini alabiliyor. Bunun yanı sıra clientların tamamı IMAP olarak bağlanıyorlar, böylece gelen ve giden mailleri doğrudan sunucu üzerinde kalıyor, Maildir formatı kullandığımız içinde GBlarca mail problemsiz olarak makinada duruyor, artı hem gelen hem giden mailler ayrı bir yerde daha yedekleniyor. Ayrıca ortak takvimlerimiz var, sekreter herhangi bir randevuyu herhangi birisinin veya şirketin ortak takvimine ekleyebiliyor, böylece herhangi bir kargaşa da olmuyor.

Ördekler çoğaltılabilir tabi ama genel olarak exchange'den pek farklı bir durum ve "keşke şu da olsaydı" dediğimiz bir şey yok.

--
Omer Barlas
omer___barlas.com.tr w/MSN