5555 portu ssh portu. Ubuntu server üzerinde ilk kurulduğunda 22 portu
ayarlı geliyor, standart port kaldığında sunucu loglarında bir sürü
login denemesi görüyordum, tamam root hesabı aktif değil, kendi
hesabımın da şifresi gayet zor bir şifre ama yine de ayar dosyasından
elle değiştirmiştim. Değiştirdikten sonra loglarda login olma denemesi
görmedim. Sanırım ortalıkta port 22'yi deneyen yazılımlar var.

Alttaki mesajımda yazdığım komutla denedim en son. Sonuç gayet başarılı.
Hatta birkaç kere bağlantıyı elle kestim, tekrar çalıştırdığımda kaldığı
yerden devam etti, inen .tar.bz2 dosyası da sorunsuz açıldı. bwlimit
değeri ile oynayarak sunucu üzerine fazla trafik de yaratmamış oldum.

Ozgur Karatas yazmış: