Selamlar

Stabilitesi kanıtlanmamış paketler depoya dahil edilmiyor. Geriden gelme
sebebi bu. Ha ben yeni isterim ya da her şeyi kurabileyim derseniz fedora
(fedora RHEL'in test ortamıdır diyebiliriz) depolarını da dahil
edebilirsiniz. Debian da her versiyonda bunun gibi alt dallar sunar
(stable, testing, sid). Stable kanal her zaman geriden gelir, sid ise
testing öncesi deneme alanıdır. Aynı şekilde Ubuntu her sene 2 versiyon
çıkar, 2 senede bir de LTE versiyon çıkar, LTE geriden gelir.

Şahsen ben Centos kullanmamı zorunlu kılan bir durumla karşılaşmadım ve
açıkcası çok tercih etmem (zorunlu kılan durum olmamasından ötürü). Ha
günün birinde aa bunu Centos ile yapabiliyoruz, diğerleriyle yapamıyoruz
diye aydınlanırsam o zaman yeniden düşünürüm. Sunucu tarafında Debian >
Ubuntu, günlük kullanımda Gentoo Spor (eğleniyorum bakmayın öyle :)).