Selamlar,

Ozgur yazilima katkilarindan dolayi elbette ayakta alkisliyoruz. Fedora'dan
once en son RedHat 8 vardi diye hatirliyorum. 9 cikmissa da duymadim. Belki
de 9'u 8 diye hatirliyorumdur bilemedim. Dedigin gibi cok da yuzumu
guldurmedi. Enterprise 6 ile 2 aylik bir deneyimim oldu. O konuda yorum
yapabilecek deneyime sahip degilim. Ana dagitimlarin ilerleme mantigini cok
guzel anlatmissin ellerine saglik.

Fedora yayinlanir, bir sure gectikten sonra stabil olan surumler RHEL'e
dahil edilir ve destek suresince o versiyon sabitlenir. 1.1.1, 1.1.2, 1.1.3
... Bozuk olan 1.1.1'in gercek sunucuda patlamasini kimse istemez.

Bunun Debian karsiligi da stable > testing > unstable (sid)

Ubuntu 2'ye bolunen yillarda LTE versiyon cikartir. Digerleri Debian
testing ve sid'e denktir (bundan emin degilim).

Ancak piyasaya bakildigi zaman bir iki tanesi haricinde genel olarak
dagitimlar RH ya da Debian genleri tasiyor.

Bir de LFS diye bir guzellik var ki mazosist eglencesidir. Arka planda
neler oldugunu aci cektirerek ogretmesi acisindan enfes bir projedir.

Zamaninda Damn Vulnerable Linux diye bir dagitim vardi. Bilerek kalbur gibi
birakilmis bir linux dagitimi. Bunu guvenli hale getirmeye calismakti
hedef. Gunumuzde dagitimlar safe configuration seklinde ayarli geliyor.
Kur, calissin unut mantigi. Elbette guzel ancak arkada ne oldugunu merak
etmedigin zaman tehlikeli olabiliyor. 4 sene once gecerli olan cozumlerden
medet umabiliyor insanlar.

Son olarak; systemd'ye benim kadar direnen cok azdir. Ancak ben bile artik
direnmeyip gelisimin yonune uyduysam, eski yontemleri terk ettiysem ve
insanlari bu konuda defalarca uyarmaya calisip maskara edilince uslubu
sertlestirip bunu izah edemeyip baskin olana laf anlatirken insanlari
asagilamis gorunuyorsam, yanlis yerde oldugumu dusunmeye basliyorum.

Gelisiminiz bol olsun.