No ez viszont ismet erdekes fenybe helyezi a kell-e sec MX kerdest.
Te hogy latod kissg es Miloska velemenyet? Egysegnyi ido alatt 1%-nyi
greylisted level ment a sec MX-re?

_okos_ sec mx szerintem jo dolog, tehat ami kb mindent ellenoriz ugy
mint a pri, csak nem rakja mailboxba - bar ez mar inkabb egyfajta
mx-cluster vagy talan van erre jobb szo is es celszerubb azonos
sullyal felvenni talan - DE az eredeti kerdes _buta_ sec mx-re
vonatkozott, aminek szerintem semmi ertelme.

konkretan nalam egy pyzor+razor+dcc sec mx a nem detektalt spam-ek
~50%-at adta mielott megszuntettem. ezen a cimzett csekkeles sem
segit, mert ezek mukodo mailboxokba jottek be, azert is lett belole
problema. nyilvan lehetett volna tornazni a spamassassinon, meg
lehetett volna meg simogatni h jobb legyen, en nem szoszoltem vele.
szerintem - bar erre meresi adatom nincs - a greylist is leginakabb a
virusokat, windows woromok altal openrelayt kereso leveleket fogja
meg, szoval ha igazam van - ami persze nem biztos - akkor a pri mx
levelek akar 70-80-90%-a egyeb volt, es akkor az 1% 'rendes spam' mar
messze nem 1%.

amugy meg ha mar parazunk a kiesesen, a greylist is kieses ha a kuldo
oldalarol vizsgaljuk, tehat ha minden h*lyetol meg akarunk kapni
minden levelet, akkor nem szab greylist-et csinalni, mert lehet h ugy
allitotta be a kuldo oldalon a sysadmin hogy csak 7 sec-et tolt a
queue-ban, akkor nem fogom megkapni.

kicsit tovabbgondolva nehezen tudom elkepzeni azt a helyzetet, amikor
nem megengedheto, hogy teljesen szabvanytalanul kuldott level el nem
fogadasa miatt barki megusse a bokajat.papir alapu levelezesben sem
szokas egy spiral fuzet kitepett lapjara irni sokmillios szerzdoest,
majd azt egy kobor kutyara rakotve varni, hogy megkapja a cimzett.
kicsit is normalis helyen szerintem a digitalis vilagban is
feltetelezheto, hogy van rendes smtp-juk. ha nincs az a kuldo
szegyene, nem a fogadoe. velem - meg - nem fordult elo, h ilyen
jellegu panasszal elt volna barki is, es ha lesz ilyan azt hiszem meg
fogom tudni ertetni, hogy miert nem kaptt meg egy adott levelet.