On Mon, May 08, 2006 at 02:17:19PM +0000, Kiss Gabor wrote:

> Mi a "kieses"?
> Ha a te geped nem mukodik, akkor neked teljesen mindegy,
> hogy hol van az a level, amit nem kapsz meg.
> A feladonal-e, vagy egy kozbulso gepen.

Annyi elonye mindenkepp van, ha a sajat mx-en varnak a mailek, hogy meg
tudok nyugtatni minden ugyfelet, hogy tutira nem veszett el egyetlen
mailje sem, itt var mind a backup szerveren, kis ido s maris megjonnek.
(Ki tudok kenyszeriteni egy force queue uritest.) Mig ha a kuldo
szerveren van, akkor ki vagyok szolgaltatva annak, hogy vagy jon x ido
mulva vagy nem. (Persze most is ez van, mert mint irtam a legtobb domain
sec mx-et nem mi adjuk.) Kozben Miloskaval tisztaztuk, hogy o elsosorban
a lama sec mx-ek ellen van, s ez teljes joggal ertheto. Azt hiszem el is
inditom a valtoztatast, ugyis eltart egy darabig...

> Vagy a kozbulso geprol mas csatornan (pl. floppy-n) is megkaphatod
> az osszegyult leveleket?

Nem, ilyenrol szo sincs.

> Hmmm. nem nagyon szokott olyan lenni, hogy A->B mukodik, B->C mukodik,
> de A->C nem.

Pedig nem legbolkapott esemeny, sajnos valos. Mivel a sec mx nem kap
ertesitest arrol, hogy mi volt az oka a kuldo reszerol a pri
elerhetetlensegenek (miert hozza fordultak), ezt nem nagyon fogom tudni
kideriteni.

> Kiveve, ha C egy olyan tuzfal mogott ul, ami betegesen irtozik az
> ECN-tol. IMHO manapsag ez az egyetlen olyan eset, amely indokolhat
> egy masodik MX-t.

Vilagos, erre nem is gondoltam. Ez mar ebben a threadben off, de ki
tudom valahogy deriteni, hogy egy kliens ECN miatt nem jut el hozzam?
Gondolom leginkabb aktiv tuloldali rendszergazdai segitseggel.

> Vagy varnak, amig elmulik a problema,
> vagy visszapattannak.

Igy van. Egy normalis backup mx-szel pedig mindenki boldog lenne s
mukodne --relativ-- gordulekenyen a levelkezbesites.

--
  LiRul                            http://www.hixsplit.hu/
  Un*x + HIX = hixsplit   Lehet, de nem erdemes nelkule...