hello,

> Lehet host, lehet email, és lehet ip is.
Debian Etch, a whitelist_client elso sora:

# postgrey whitelist for mail client hostnames

> A client az az ip, ha jól
> rémlik, de ettől még a spambotok által küldött levélhalom átmegy a
> filtereden, ami nem menne át más esetben.

a client a client. A Postgrey azt fogad el, amit felkonfolsz. Ha
ugy adod meg, ahogy irtam (pl. /^.*\.hu$/), akkor mindenkepp
vissza akarja oldani az IP-t. Ha nem sikerul, az olyan, mintha
nem illeszkedne a mintara. Lehet megadni IP-t is (pl. partnerceg
trehany DNS adminjai nem allitottak reverse-t, de rinyalnak a
4xx-as kodert). (*)

> Nem spamszűrő, mert nem azt a technikát alkalmazza, csak azt felejti el
> mindenki, hogy ettől még spamek ellen használjuk.
> Ha rosszul konfigoljuk, akkor spamből fog jönni több.
mire gondolsz, hogy "azt felejti el mindenki"?

> Minden feladó - kliens ip - címzett trióból csak az első lesz
> várakoztatva, normál esetben 30p-en belül megjön a levél, terheltebb
> levelezők esetleg 3 órát is késhetnek, az extrém eseteket nem számolva.

Nem ertem pontosan mit szeretnel ezzel mondani, de ugy gondolom,
hogy pont az ilyenek miatt erdemes a magyar tld-s visszaoldhato
klienseket atengedni a Postgrey-en. Van ahol 3 oraert mar a
szonyeg szelen all a rendszergazda :), ezzel meg siman bejon
elsore.

> A többi levél már várakozás nélkül jön.
> Nem értem, ez miért olyan nagy baj?

Pl. a 3 ora miatt lehet nagy baj :)

> Ha valaki fontos levelet küld, és azt jelzik neki vissza, hogy nem jött
> meg, úgyis újraküldi, és az már azonnal megérkezik (meg később a párja is).

hat nem tudom, lehet hogy en vagyok szerencsetlen a userekkel, de
ilyen turelmes megerto felhasznaloval nem nagyon talalkoztam. :)

(persze lehet felhozni az rfc822-t, de bazira nem fogja erdekelni :))
(es a Postgrey lenyege nem az, hogy 4xx-es hibat ad vissza? Az meg
- jo esetben - nem nagyon jut vissza a feladohoz...)

a.

(*): a feloldast asszem' a Postfix vegzi, es ez alapjan dont a
Postgrey, de ebben nem vagyok biztos :)