PÁSZTOR György wrote:

> Ezt az egész fentit én még avval szoktam kiegészíteni, hogy aki invalid
> helo-val köszön be, azt is elhajtom a susnyásba. Ügyfelek már erre is
> "ráéreztek", hogy új partnerrel vennék fel a kapcsolatot, de vmi. gáz van
> velük, és már ők is sejtik, hogy ilyenkor be kell írjam a levelezőpartnerük
> ip-jét a "balfaszipk" nevű konfigfájlba: szólnak,  rákeresek log-ban, látom
> valóban odavalók, beírom, és náluk eltekintés van az invalid helo-tól.

ez nekem is be van kapcsolva, a statisztikak szerint nagyon sok spam-tol
ved meg...

viszont bosszantoan sok szerveren rosszul van beallitva a HELO nev.
(meg belugyminiszterium smtp szerverei is vannak a whitelistamban haha)

Ilyenkor jon a user, hogy xy-tol nem kap levelet, es kulonben is huzzak
a fenebe, milyen szar levelezorendszert uzemeltetek, hisz ugyanez az
ember el tudta kuldeni a levelet a gmail-os cimere. Ilyenkor johetsz
barmilyen RFC-vel, netikettel, akarmivel, a usert _csak_ az erdekli,
hogy megkapja a levelet.

A napokban kellett foglalkoznom a temaval, kulonben elveszitettem volna
egy ceget a szerveremrol.

Midezt azert irtam le, hogy ramutassak, hogy azt is meg kell oldani
szerintem, hogy cimzett alapjan ki lehessen kapcsolni a HELO name
ellenorzest is, nem eleg a HELO name whitelist. Igy ha valaki pattog,
akkor ot vagy az egesz domaint felmentem a HELO name ellenorzes alol.

Misi
--
OpenPGP / GnuPG ID: 0x6A61AD4B