PÁSZTOR György írta:
> Hi,

> Pontosítanék: Nem a spamek, hanem a zombi gépek ellen védekezel vele.
> Zombi gépből nem csak spam, hanem vírus is jöhet.

Ez így van - és csak a flamelés terhe mellett jegyezném meg, hogy
amennyiben a vírus kéretlen levél, akkor egyben spam si.

> A nagy hasonlatosság bennük, hogy csak próbálnak élő smpt relay-eket
> keresni, és szórni a világba a mindenféle szemetet.

> A szürkelistázás meg arra szolgál, hogy megelőzés címén az ilyen zombi
> gépek leakadjanak rólad.

Amúgy az ilyen zombi hostok IP címei nagyon hamar felkerülnek egy
blacklistre, és akkor már a graylistig sem jutnak el.

Nem kapcsolódik szorosan a témához, de a "nagyok" (pl. symantec) arra
büszkék, hogy az ő appliance-ik nem hasznélnak blacklistet, és a
graylist használatát sem javasolják alapértelmezetten, bár vmi ilyen
feature van benne.
Ez azért komolyan elgondolkodtató...