Hegedüs Ervin wrote:

> ha a wikipediaban ez van, akkor az igy is van... :)

Igen, ezt en is gyakran emlegetem :) Viszont hirtelen ezt talaltam, meg
mindig jobb, mint ha en probalnam megfogalmazni :)

> egyebkent meg nekem nem egyszer jol jott a szerverhosztingban
> levo gepnel, hogy a maradek gepen be tudtam bootolni, de ez
> legyen az en bajom.

Hogy erted ezt a maradek gepet? (Nem tartozott a temakorhoz a recovery,
de az en initrd imageim termeszetesen recovery system-ek is,
tartalmazzak a szukseges userlandet)

> szerintem meg pont van jelentosege - nekem evente 2-3 diszk, de X
> eve meg - kopp-kopp - egyszer sem, neked meg pont a geped ilyen.

Ne gondold, hogy csak egy gepen es csak ezen a heten, hirtelen ez jutott
eszembe.

> Te emiatt nem bizol benne, en meg pont a sajat ervem miatt megbizok
> benne.

Ez nem bizalom kerdese. Pont az a baj mostanaban a linuxszal, hogy tul
sok (kiritikus) resze csak bizalom alapjan mukodik, nem tervezetten.
Nekem meg valahogyan sosincs szerencsem az ilyesmivel (nem csak linux
teren), biztosan akkor all meg egy nemmegallosra tervezett rendszer,
amikor nagyon nem kellene megallnia.

> nezopont kerdese: a gep amugy egy ML350-es, de nem volt benne
> hely (meg anyagi keret), es tettunk bele 4db 500GB-s SATA-t
> RAID10-be. Ezert van, aki kepes volt fizetni, nem is keveset.
> Joggal varja el, hogy csokkentsuk a kockazatot, ugy iteltuk, hogy
> inkabb kidobunk egy amugy fel eve kifogastalanul mukodo, egyszer
> kiesett diszket 15e Ft-ert, mintsem menjen a levesbe nehanyszor
> 10GB adat...

Nincs osszefugges a ket dolog kozott, raadasul az, hogy kidobalod azokat
a diszkeket, amik nem tetszenek a smartnak, meg nem jelenti azt, hogy
megszabadultal a fenti problematol. Az anyagiakat most nem akartam
idekeverni, csak a technikai kerdest.

Jut eszembe, anno dolgoztunk valakinek brand kornyezetben nemlinux
rendszereket telepitettunk szazszamra, aztan elkezdtek szepen hullani
kifele a diszkek a hwraid tombokbol sokasaval (ugyanaz gyartotta a
vezerlot is es a diszket is), aztan amikor a tobbedik ladanyit kellett
volna kicserlenie garanciaban a gyartonak, hirtelen kitalaltak, hogy van
am ujabb firmware a diszkre, es upgrade utan egy sem esett ki a raidbol.

--
Gabor HALASZ <halas...@freemail.hu>