On Thu, 2 Jul 2009, Ilk Balázs Ferenc wrote:

> Egy DNS-em van, amit arra használnék, hogy a belső gépeket meg
> lehessen név szerint szólítani a netről is. Ez leginkább a szerverek
> miatt kell szerintem, de ha rossz az elképzelés, akkor örömmel veszem
> a segítséget...

Javasolt 2 dns, egy authorativ, egy rekurziv. Persze meg lehet csinalni
egy bind-al is, csak esszel kell configolni...

> Azért van, mert ez indul elsőnek és a szervereknek is ezzel szeretnék
> IP-t adni, ill. különböző IP tartományokba rendelni a hálózat elemeit.

Az en felfogasom szerint egy szerver amennyire lehet legyen onallo. Igy is
tul sok a service dependecie...

> Nem xen-t használok, hanem qemu -t.

Passz, ott nincs tapasztalatom.

> Azért gondoltam ide tenni és nem a log szerverre, mert azon nem akarok
> külső hozzáférhetőséget biztosítani senkinek és semminek. Munin-hoz
> meg kell apache2 és azt tudomásom szerint gyakran támadják. Szerintem
> így biztonságosabb...

Ez az igaz resze. De a munin-t futtato gep eleri az osszes szervert. Ha
feltorik, akkor gaz van...
Igazabol az lenne a jo, ha munin egy adatbazisba gyujtene, es egy masik
gep ezt mutatna weben. De az mar nem munin (de vannak igeretes
probalkozasok)

Udv,
 LAJBER Zoltan                Szent Istvan Egyetem,  Informatika Hivatal
  HTH=Hope This Helps, YMMV=Your Mileage May Vary, HAND=Have A Nice Day