> Egyetalan nem biztos. A "valodi szerver" nem attol dragabb, hogy tobbe
> kerul. A "valodi szerver"-rel egy legterbe human nem tartoztokhat, kell
> neki sajat "szoba". Oda kell ups, kell klima. Es utobbi kettohoz kell
> karbantartasi szerzodes. Nyilvanvalo, hogy a koltsegen nagyon szaladnak,
> es nem kell mindenhova ilyen.

Ilyet szerintem ma csak a statisztikai értelemben vett nagyvállalatok
(értsd 250 főnél több alkalmazott)
vagy IT vállalkozások engedhetnek meg maguknak. Ahol a feladatok
központosítása a cél ott néha még
a "dzsunka-server" is luxus.
> Az meg nagyobb sajnos, hogy a piacon nem nagyon lehet kapni "megbizhato,
> de nem eromu" kategoriaju gepet. Eleg nagy rutin kell ahhoz, hogy
> osszerakjon valak maganam egyett.
Nekem még nincs nagy rutinom, de remélem jót sikerült összerakni. 1
hónapja megy folyamat és nem
melegszik, nem fagy... KOPP-KOPP-KOPP (lekopogtam (: )
> En pl olcso helyre csinaltam supermicro haz, supermicro alaplap
> gazdasagos, olcso gepet. Nem annyival kisebb a teljesitmenye, amenyivel
> olcsobb volt egy "igazi szerver"-nel...

Ez kompletten volt 165k. Ennyiért max. használt IBM x345-öt kapok
winchester nélkül, ami még 1-2x
ennyi.
> De az egeszbol a legmacerasabb a sajat vezetoseged meggyozni :)
Főleg ha családi vállalkozás, amit 17 éve építünk saját erőből, és a fönököd
édesanyád és édesapád, akik műszaki anti-talentumok. Az egészből annyit látnak,
hogy van weblap, tud e-mail küldeni a "kék madár"-ból, akárhova ül le, mindig a
saját dolgait látja, és ellenőrizni tudja, hogy a beosztott ne filmet nézzen a
YouTube-on munkaidőben a gépén.