On Thu, 2 Jul 2009, [ISO-8859-2] Makó Gábor wrote:

> Ok. Hogyan alakítod ki a rendszert?
> Pl.?
> virt1: központi ldap,
> virt2: samba,
> virt3: levelezés.
>
> Ez a fenti egyszerű példa volt az eredeti kérdésem (egyszerűség
> kedvéért). :)
> Elgondolásnak jó, vagy másképp alakítod ki? Tehát melyik funkciót
> hova teszed?

Erre vannak viszonylag egyszeru elvek.
-A nagyvilagbol elerheto szolgaltatasok ne keveredjenek a belsovel (azaz
ne lehessen olyan gepet elerni kintrol, amin teljes user acc-ok,
leveleses, fajlok vannak)
-erdemes az infrastruktura jellegu szolgaltatasokat (monitorozas, dns,
dhcp) levalasztani
-feladatfuggoen: pl fileszerver, ha van adatbazis szerver, akkor kulon,
mert ha kinovod az egyiket, akkor kenyelmesen atviheted uj vasra...

Udv,
 LAJBER Zoltan                Szent Istvan Egyetem,  Informatika Hivatal
  HTH=Hope This Helps, YMMV=Your Mileage May Vary, HAND=Have A Nice Day