Hi!

> Ha valaki tud olyan féregről, ami a MUA MAPI/IMAP/SMTP beállításain
> keresztül a szerveren át küldi a leveleket, írhatna hozzá linket is, nem
> árt tudni, ha van ilyen gonosztevő. Technikailag elképzelhető ennek a
> lehetősége, de nem hiszem, hogy tényleg van.
Egy ismerősöm kért segítséget: hostingban lévő gépe ontani kezdte a
szemetet és nem volt világos, hogy a fenébe használják gyakorlatilag
mail-relay-nak a gépét. A logok alapján a "szemét" SMTPSA kapcsolaton
jött be - azaz authentikált a kliens, emiatt viszont az MTA mint
"trusted client" kezelte és csont nélkül átvette a levelet. Mivel
a log-ban az user neve is benne  volt, egy szimpla jelszó csere megoldotta
azt a problémát, hogy a gép mail-relay, hiszen így már nem az. Viszont
hogy ez hogy történhetett, arra csak tippem van, mert a "beteg" géphez
nem volt szerencsém - a masina tulajdonosa az ismerősöm egyik "ügyfele"
volt. De azt az estet, hogy az user SMTP szerverét használva, az user
azonosítójával és jelszavával authentikálva dől be az SMTP szerverre
a szemét, mással egyenlőre nem tudom magyarázni. Ha van rá ötlet, szívesen
veszem - csak legyen legalább annyira hihető a sztori, mint az, hogy a
féreg az user saját használatra felkonfigurált MAPI-jára ült rá és
azt használta.

Zsolt