Sziasztok!

A jelenlegi squirrelmail-es webmail megoldas levaltasat tervezzuk valamilyen
komplexebb groupware megoldassal. Probalgattam tobb software-t (Egroupware,
Kolab, Open-Xchange, Zimbra), telepites, on-line demo, hasznalat proba
szerveren.

Roviden az elvarasok es a kornyezet:

~800 felhasznalo, ebbol nagyjabol 30-40 aktiv

-levelezes egy masik szerveren van, amihez IMAP-pal kapcsolodik (SSL/TSL),
kesobb, ha mukodokepes lesz valamelyik, akkor elesben atvenne a squirrelmail
szerepet

-most a levelezoszerveren postfix+amavisd-new+dovecot van, az auth LDAP-bol
megy (ezek a preferaltak, de ha valtani kell valamelyiket, az sem gond)

-ami legyen benne: levelezes, addressbook, calendar, todo-list (esetleg, ha
van benne project-management, feladatdelegalas, 1-2 ezzel kapcsolatos
aprosag, akkor az is jo lenne)

-tudjon LDAP-bol auth-olni, de ha teljes egeszeben mysql-t hasznal
auth+adattarolasi celokra, az sem akadaly

-(talan a legfontosabb) kliensekkel egyutt tudjon mukodni:thunderbird/icedove,
Kontact, esetleg Outlook (naptar, todo, addressbook es levelezes)

Az open-xchage es a zimbra eseteben kozos volt, hogy nemigazan volt egyertelmu
a telepites, meg a leirasok alapjan sem, a doksik alapjan sem sikerult
mukodokepesre konfiguralnom (szerintem csak beneztem valamit vagy
kifelejtettem 1-2 lepest) es nem tudom, milyen korlatozasok vannak a
free/open-source valtozatokban.

Az Egroupware-ban a levelezes bizonyult nagyon gyengenek, "befagy" vagy hosszu
ideig nem valaszol es csak annyit dob vissza, hogy "failed to connect..." es
csak az apache restart volt megoldas erre.

A kolabot csomagbol nem sikerult mukodesre birni, forrasbol viszont mukodottm
de sok esetben (pl a todo-list megnyitasakor) ures kepernyovel tert vissza
(gondolom, hogy valami PHP-hiba van benn, de nem sikerult rajonnon, nem
ismerem a PHP-t)

Roviden ezek a tapasztalataim es a kozosseg altal tamasztott igenyek, a
felhasznalok es az elvarasok eleg rugalmasak.

Akinek van tapasztalata csoportmunka szoftverekkel, ossza meg velem, hogy mit
hasznal/javasol!

Elore is koszonom!

--
Udv,