On 2010.06.01. 16:08, Krisztian VASAS wrote:
> On 06/01/2010 03:20 PM, Czinglér Csaba wrote:
>> Üdvözlet mindenkinek,
>>
>> Adott egy novell suse 10.0 rendszer. Sajnos az internetszolgáltatók
>> megbízhatósága errefelé kritikán aluli, ezért be van kötve 2 szolgáltatótól
>> is net. A problémám az átváltással van.
>> Jelenleg ezt kézzel végzem a következő képen:
>> A yast-ban átírom az alapértelmezett átjárót, és a dns szervereket. A
>> tűzfalat módosítanom kell, (iptables)  a megfelelő sorok ki kommentelése, a
>> másik szolgáltatóhoz tartozó sorok  elől a kommentek kitörlése, a tűzfal
>> script futtatása.
>> Utána a /etc/init.d/network restart és az ifdown eth3 hozza rendbe a
>> kapcsolatot.
>>
>> 1) Nem lehetne-e ezt szebben, mondjuk egy script-el megoldani?
>
> En inkabb az iproute2 -t javasolnam, tudtommal van suse10-ben is. howto:
> http://www.linux-tutorial.info/modules.php?name=Howto&pagename=Adv-Routing-HOWTO/lartc.rpdb.multiple-links.html

Csak tiszta forrasbol, a lartc.org. Egy olyan siterol, ami igy
hanyattesik egy chained proxy-tol:

You have been blocked from entering this site.

You have attempted an unknown attack on this site.

[az unknown attack eleg finom megfogalmazas a sajat hulyesegre :)]

All of the following information has been gathered to assist the
webmaster should this need to be reported to local or federal law
enforcement.

Because of the insecure nature of the internet and the increase in
attacks, it is unfortunately possible that the security mechanisms have
indicated an attack when it really is not. If you think this is a
mistake you can contact the site webmaster at
linkbat_admin(at)linux-tutorial(dot)info.

It is possible that your proxy server is causing the problems. If this
is the case, you will see the following entries:

Client IP: none
Forwarded For: 127.0.0.1

Although there is nothing intrinsically wrong with configuring your
proxy server like that, it is a very common configuration for hackers
trying to hide their original IP address. It is regettable that innocent
people get blocked by my security, but unfortunately my logs and
experience show me that more hacking or spamming attempts are block than
innocent people. That is simply the nature of the Internet today.

inkabb nem gyujtenek informaciot :)

>> 2) Meg lehet-e oldani egyszerűen, hogy egy ilyen átváltáskor a levelező
>> programok is tudjanak levelet küldeni.?
>>
>> Mivel az smtp szolgáltató függő, név és jelszó alapján hitelesít, át kellene
>> írni az összes kliensben.  Az internet kiesés általában 1-2 óra, így ez
>> tovább tartana, mint a szolgáltatás szünet.
>
> Ezt meg egy 3rd party smtp-vel oldanam meg, felteve hogy mind2
> szolgaltato engedelyezi a kulso smtp-re csatlakozast valamilyen
> formaban.

Olyan nincs, hogy nem enegedelyezi, max default tiltott, de ahol nem
lehet engedelyezni, az nem internetszolgaltatas hanem valami mas (hacsak
nincs valami aprobetus dolog, de a gvh biztosan elmeszeli erte), igy
irany a nif/gvh, eleg allergiasak az ilyesmire (lasd pl az upc p2p
priorizalasa)

> Ha nem megy, akkor meg pl a monit tud akciot vegrehajtani, ha
> egyik vagy masik irany elnemul. Ekkor lecsereli az smtp konfigjat es
> ujrainditja smtp-t.

Ha 3rdparty smtp szerverre kapcsolodsz, akkor kell egy listener a !25
portra, es nem kell semmit kapcsolgatni.

--
Gabor HALASZ <halas...@freemail.hu>