On Thu, Feb 01, 2001 at 05:42:34PM +0200, Антон Зиновиев wrote:
[del...]
|Първенство при подкарването на X "както трябва"
|(т.е. без bglinux) има
|Юлиан Стоев.  А ето и въпросното ми писмо до
|[EMAIL PROTECTED]
|Искам само да добавя, че настъпват тежки
|времена за любителите на KDE,
|защото библиотеката QT не поддържа CP1251.
|
|++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
|
|Кирилица без bglinux е заглавието на това писмо.
|
|А Юлиан Стоев преди няколко дена ми писа:

|Та Юлиан май бе първият между нас, изпробвал
|XFree4.  Сега го
|изпробвах и аз.  И какво: Линуксът ми е по-добре
> [...]
[del...]

Леле, Антоне!!! Изчервих се...
Доколкото си спомням, моите заслуги бяха доста
малки, ама благодаря

> [...]
|използват кирилските
|шрифтове.
|
|За целта може да:
|        1. Използвате PAM-модул.
|        2. Редактирате стартовите скриптове на X
|Window, като добавите
|следния ред:
|
|LANG=bg_BG; export LANG
|
|        3. Във файла lilo.conf добавите командата
|(проверете в
|документацията за точния синтаксис):
|
|append="LANG=bg_BG"
|
|        4. Използвате начина, предвиден от
|използваната дистрибуция.
|Например при Mankdake Linux трябва да редактирате

        5. Използувайте GDM (GNU Display Manager?) вместо XDM,
ако
можете (ако нямате специални причини да
ползувате xdm). Може би може и
с XDM, но не съм пробвал с него и не знам за него.
С GDM можете да
избирате локализацията при логин на
потребител. Може да се наложи
преди това да добавите в /etc/locale.alias

bulgarian       bg_BG

Горното важи за Debian unstable в момента

За други дистрибуции:
Прочетете файла  gdm.conf (в debian e /etc/X11/gdm/gdm.conf)
и потърсете стринга LocaleFile
В debian той е

LocaleFile=/etc/locale.alias

Потърсете в locale.alias за bg_BG и ако трябва го
добавете накрая.

След това рестартирате X или както там е при
вас, но трябва да тръгне
gdm сесия (инсталирали сте вече кирилишки
фонтове) и в стартовия екран
на gdm избирате language bulgarian.

Имайте предвид, че XF4 прекодира автоматично
някои фонтове и дори да
сте инсталирали само KOI8 фонтове, може да имате
вече 1251 в X-a.
Не съм навлязъл в подробности на тая история,
но определено има нещо
такова. Най-добри са Type1 фонтовете. Te май се
прекодират в какво ли
не, също и Unicode фонтове, но пак не съм проучил за
подробности.

BTW Антоне, вземи му кажи на Брандън Робинсън да
добави ред
bulgarian bg_BG
в /etc/locale.alias
Иначе при всяко инсталиране на X от Дебиан ми го
трие и пак трябва да
го добавям.

|3. ИНСТАЛИРАНЕ НА КИРИЛСКИ ШРИФТОВЕ
|
|Вземете отнякъде кирилски шрифтове.
|Изкопирайте ги в някой от
|следните каталози:
|
|/usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc
|/usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi
|/usr/X11R6/lib/X11/fonts/100dpi
|
|В съответния каталог изпълнете командата
|
|mkfontdir -e /usr/X11R6/lib/X11/fonts/encodings .
|

|4. КИРИЛИЗАЦИЯ НА КЛАВИАТУРАТА
|
|Редактираме файла XF86Config или използваме
|една от следните две команди:
|
|setxkbmap bg bds grp:toggle
|setxkbmap bg phonetic grp:toggle
|
|Превключва се както обикновено с десен Alt.  Има
> [...]

в XF86Config-4 при мен

Section "InputDevice"

Option "XkbModel"   "pc102"
Option "XkbLayout"  "bg"
Option "XkbVariant"  "phonetic"
Option "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle,ctrl:ctrl_aa,grp_led:scroll"

EndSection

|5. НЯКОИ ПРОГРАМИ
|
|Е, при някои програми трябва специално да им
|кажете, че искате да
|използвате кирилски шрифтове.  Например
|накожи се да си поиграя малко
|с WindowMaker докато разбера как се прави.

 Аз съм със Sawfish или IceWM, досега не съм ги
подкарал на кирилица, но
менютата на Gnome-то са на кирилица.

--JS

-- --> Translated message begin  <-- --

On Thu, Feb 01, 2001 at 05:42:34PM +0200, Anton Zinoviev wrote:
[del...]
|Purvenstvo pri podkarvaneto na X "kakto triabva" (t.e. bez bglinux) ima
|IUlian Stoev.  A eto i vuprosnoto mi pismo do [EMAIL PROTECTED]
|Iskam samo da dobavia, che nastupvat tejki vremena za liubitelite na KDE,
|zashtoto bibliotekata QT ne poddurja CP1251.
|
|++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
|
|Kirilica bez bglinux e zaglavieto na tova pismo.
|
|A IUlian Stoev predi niakolko dena mi pisa:

|Ta IUlian mai be purviiat mejdu nas, izprobval XFree4.  Sega go
|izprobvah i az.  I kakvo: Linuksut mi e po-dobre kiriliziran ot
|vsiakoga, pri tova bez bglinux!
[del...]

Lele, Antone!!! Izchervih se...
Dokolkoto si spomniam, moite zaslugi biaha dosta malki, ama blagodaria

> [...]
|na angliiski, no i nemalko programi niama da izpolzvat kirilskite
|shriftove.
|
|Za celta moje da:
|        1. Izpolzvate PAM-modul.
|        2. Redaktirate startovite skriptove na X Window, kato dobavite
|sledniia red:
|
|LANG=bg_BG; export LANG
|
|        3. Vuv faila lilo.conf dobavite komandata (proverete v
|dokumentaciiata za tochniia sintaksis):
|
|append="LANG=bg_BG"
|
|        4. Izpolzvate nachina, predviden ot izpolzvanata distribuciia.
|Naprimer pri Mankdake Linux triabva da redaktirate faila ~/.i18n

        5. Izpolzuvaite GDM (GNU Display Manager?) vmesto XDM, ako
mojete (ako niamate specialni prichini da polzuvate xdm). Moje bi moje i
s XDM, no ne sum probval s nego i ne znam za nego.  S GDM mojete da
izbirate lokalizaciiata pri login na potrebitel. Moje da se naloji
predi tova da dobavite v /etc/locale.alias

bulgarian       bg_BG

Gornoto vaji za Debian unstable v momenta

Za drugi distribucii:
Prochetete faila  gdm.conf (v debian e /etc/X11/gdm/gdm.conf)
i potursete stringa LocaleFile
V debian toi e

LocaleFile=/etc/locale.alias

Potursete v locale.alias za bg_BG i ako triabva go dobavete nakraia.

Sled tova restartirate X ili kakto tam e pri vas, no triabva da trugne
gdm sesiia (instalirali ste veche kirilishki fontove) i v startoviia ekran
na gdm izbirate language bulgarian.

Imaite predvid, che XF4 prekodira avtomatichno niakoi fontove i dori da
ste instalirali samo KOI8 fontove, moje da imate veche 1251 v X-a.
Ne sum navliazul v podrobnosti na taia istoriia, no opredeleno ima neshto
takova. Nai-dobri sa Type1 fontovete. Te mai se prekodirat v kakvo li
ne, sushto i Unicode fontove, no pak ne sum prouchil za podrobnosti.

BTW Antone, vzemi mu kaji na Brandun Robinsun da dobavi red
bulgarian bg_BG
v /etc/locale.alias
Inache pri vsiako instalirane na X ot Debian mi go trie i pak triabva da
go dobaviam.

> [...]
|
|Vzemete otniakude kirilski shriftove.  Izkopiraite gi v niakoi ot
|slednite katalozi:
|
|/usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc
|/usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi
|/usr/X11R6/lib/X11/fonts/100dpi
|
|V suotvetniia katalog izpulnete komandata
|
|mkfontdir -e /usr/X11R6/lib/X11/fonts/encodings .
|

|4. KIRILIZACIIA NA KLAVIATURATA
|
|Redaktirame faila XF86Config ili izpolzvame
|edna ot slednite dve komandi:
|
|setxkbmap bg bds grp:toggle
|setxkbmap bg phonetic grp:toggle
|
|Prevkliuchva se kakto obiknoveno s desen Alt.  Ima i drugi nachini za

v XF86Config-4 pri men

Section "InputDevice"

Option "XkbModel"   "pc102"
Option "XkbLayout"  "bg"
Option "XkbVariant"  "phonetic"
Option "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle,ctrl:ctrl_aa,grp_led:scroll"

EndSection

|5. NIAKOI PROGRAMI
|
|E, pri niakoi programi triabva specialno da im kajete, che iskate da
|izpolzvate kirilski shriftove.  Naprimer nakoji se da si poigraia malko
|s WindowMaker dokato razbera kak se pravi.

 Az sum sus Sawfish ili IceWM, dosega ne sum gi podkaral na kirilica, no
meniutata na Gnome-to sa na kirilica.

--JS

-- --> End of translated message <-- --
        • ... Rumen Krasstev