На  2 февруари 2001 (петък) в 14:05 часа Julian Stoev писа:
> On Thu, Feb 01, 2001 at 05:42:34PM +0200, Антон Зиновиев wrote:
> [del...]

Хубава новина (и благодарност към Алексей Новодворски <[EMAIL PROTECTED]>).
Библиотеката QT-2.2.4 вече поддържа CP1251, така че при KDE-2.1
най-после няма имаме проблеми.

Е, вероятно поради отсъстващата поддръжка на CP1251 нашите преводачи на
KDE са посочили като кодиране ISO-8859-1, та сега съм принуден да
използвам македонския превод, а не българския. ;-) Ако някой друг го
пробва, да има предвид, че "датотека" значи файл.

> [del...]
>
> Леле, Антоне!!! Изчервих се...
> Доколкото си спомням, моите заслуги бяха доста малки, ама благодаря

Всъщност ти с твоя Дебиан-unstable често изпреварваш времето и нас!
Например пръв почна да уникодираш писмата си.

> Имайте предвид, че XF4 прекодира автоматично някои фонтове и дори да
> сте инсталирали само KOI8 фонтове, може да имате вече 1251 в X-a.
> Не съм навлязъл в подробности на тая история, но определено има нещо
> такова. Най-добри са Type1 фонтовете. Te май се прекодират в какво ли
> не, също и Unicode фонтове, но пак не съм проучил за подробности.

Ще трябва да проуча това нещо и евентуално да изхвърля от Дебиан
не-уникодовите кирилски шрифтове. ;) За Type1 това наистина е така,
незнаех, че става и с pcf шрифтовете.

> BTW Антоне, вземи му кажи на Брандън Робинсън да добави ред
> bulgarian bg_BG
> в /etc/locale.alias

Не на него, този файл е от glibc и ще е най-добре да го поправим
директно в glibc, та и другите дистрибутиви да се възползват.  Може да
пишем на Дрепер, когато му пратим и новия вариант на българския локал.

> Иначе при всяко инсталиране на X от Дебиан ми го трие и пак трябва да
> го добавям.

Недей да клеветиш Дебиан. ;-) Той се отнася към конфигурационните си
файлове много по-добре от шапките и SuSE.

Използвайте скрипта http://lml.bas.bg/~anton/beta/wsetfont

        С поздрав: Антон Зиновиев
                   [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED]

          • ... Ivaylo Toshev