На  3 октомври 2001 (сряда) в 11:27 часа Luben Karavelov писа:

> ami az poglednah vyprosnia paket i izobshto se otkazah da se zanimavam s nego,
> zashtoto:
> 1.niama source na rechnika a e samo v kompilirana forma.

Този речник е направен от Георги Кодинов и включва думите, от текстове,
предоставени от сестра му (тя се занимава с писане -- преводи,
журналистика,...).  Аз съм извлякъл думите и ги пратих на Радостин, но
той каза, че в тях има доста грешки, та незнам дали ги е включил в
неговия речник.

> 2.toi e samo spisyk ot dumi, zashtoto ne sa opisani nikakvi gramaticheski
> pravila.

Всъщност това е доста сложна задача.  Някой знае ли някъде описание как
се прави граматика за ispell? Имам предвид съвети, а не описане на
файловия формат.  А и после, след като имаме граматика, как да се
въвеждат думите?

Аз лично в БАН преди години бях почнал да правя една граматика, но беше
доста "алфа" версия, а и използваше комерсиални програми, които сега не
притежавам.  През април реших да подновя работата, като използвам
свободни програми.  Потърсих какви морфологични пакети има в Дебиан.
Само mmofph се оказа подходящ и затова него реших да използвам. Но после
позарязах работата (със сигурност временно) заради други неща.  Ако ти
си решил да правиш граматика за ispell, мога да ти дам всичко, което съм
направил до момента за mmorph.  Думи почти липсват, но граматиката е
доста пълна и почти вярна -- части на речта, спрежения и т.н.  (Думата
"почти" е защото някои думи (не много) се оказва, че се държат
по-особено.)

А Радостин имаше следната идея как на първо време да се мине без
граматика.  Прилага се следния итеративен процес: 1. Той пуска поредната
версия на речника си. 2. Всеки потребител установява, че има някои думи,
които речника не разпознава. Това се оправя с т.н. потребителски
речници, които допълват стандартния речник с думи, специфични за
потребителя. 3. Потребителят изпраща своя речник на Радостин. 4. Той го
включва в следващата версия и преминаваме към точка 1.

        С поздрав: Антон Зиновиев
                   [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED]

  • ... Alexander Popov
    • ... Nikolay Hristov