On Wed, Oct 03, 2001 at 05:05:58PM +0300, Антон Зиновиев wrote:
> Много се надявам да доведа нещата до положение, при което изключенията
> от правилата не са много.  Разбира се става въпрос за сложни правила,
> каквито mmorph може да поеме.  Една граматика за ispell неминуемо ще има
> безброй изключения.  На мене затова ми е интересно какви техники се
> използват за направата на един ispell речник.  Дали няма начин
> граматиката за ispell автоматично да се получи от списъка с всички думи?

gramatika za ispell v osnovni linii se pishe po slednia nachin:

file bulgarian.aff:
#v nego se definirat clasovete
prfixes
FLAF *P
        [^ХТСВоъ]> ПРО # про-ходя
        # т.е. про- не се слага пред думи започващи с буквите o,ъ, а пред думи
започващи с х,т,с,в.
siffixes
#pyrvo sprejenie
FLAG *X
#segashno vreme
        Я       >       -Я,ИШ   #ходя > ходиш
        Я       >       -Я,И    #ходя > ходи
        Я       >       -Я,ИМЕ  #ходя > ходиме
        Я       >       -Я,ИТЕ  #ходя > ходите
        Я       >       -Я,ЯТ   #ходя > ходят
#minalo vreme
        Я       >       Я,ИX    #ходя > ходиx
        Я       >       Я,И     #ходя > ходи
        Я       >       Я,ИШ    #ходя > ходи
        Я       >       Я,ИXМЕ  #ходя > ходиxме
        Я       >       Я,ИХТЕ  #ходя > ходихте
        Я       >       Я,ИХА   #ходя > ходиха
etc.

i syotvetni v fail bulgarian.dict se otbeliazva:
ходя/PX

oshte ne znam kak triabva da se formalizira i dali izobshto mozhe da se
formalizira v tozi ezik za opisanie prehodite na bukvi. da rechem
пиШа > пиСа
i t.n.
kato se sravni s mmorph e s znachitelno po-malko vyzmozhnosti, ili pone na men
taka mi se struva ot pryv pogled.

>       С поздрав: Антон Зиновиев
>                  [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED]

Luben Karavelov                    [phone] +359 2 9877088
Network Administrator                     [ICQ#] 34741625
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

PGP signature

    • ... Svetoslav Nikolov
    • ... Zachary Evgeniev Dimitrov
  • ... Jordan Dimitrov