На  3 октомври 2001 (сряда) в 16:33 часа Luben Karavelov писа:

> в сайта на института по български език пише, че имат в електронен вид речник на
> думите в българския - 80 000 думи ако не ме лъже паметта. някой има ли познати
> в него за да попита при какви условия може да бъде използван.

Считай, че при никакви.  Но аз вече писах това на Радостин: авторски
права има за колекции от думи, а не за самите думи.  Това значи, че ако
отнякъде се извади списък от думи, той може да се използва, стига да
направим достатъчно промени в него.  (Т.е. може да се използва легално,
защото нелегално е ясно, че може.)

> от друга страна може да се помисли за използването текстова база за да извлекат
> думи.

На първо време дори и думите от речника на Радостин ще са напълно
достатъчни. Разбира се ако се допълнят с граматика, така че да се появят
всички форми.

> проблема при този подход е, че тази текстова база трябва да бъде подложена на
> доста сложен текстов анализ, за да може в речника да имаме примерно:
>
> пис (с->ш) (глагол 1спр) (представки: на под из пре при).

> а не въпросните 50-100 производни форми.

Ще ти пратя това, което съм направил за mmorph, за да видиш наготово как
изглежда една българска граматика.  Разбира се граматиките за ispell са
по-прости, като идеята явно ще бъде по-простите правила да се
компенсират с повече явно описани изключения.

        С поздрав: Антон Зиновиев
                   [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED]

    • ... Zachary Evgeniev Dimitrov
  • ... Jordan Dimitrov