On Tuesday 04 February 2003 00:10, Atanas Stoyanov wrote:
> Kakvi textovi redaktori izpolzvate?

Emacs предимно: за програмиране, html, дълги текстови файлове, LaTeX, доскоро
дори и за електронна поща (вече не, сега ползвам kmail).  Харесва ми това, че
има modes почти за всичко, осветява ти текста като хората, казва ти, кога съм
объркал скобите, подравнява всичко автоматично, като натиснеш tab се държи
много интелигенто, проверява правописа в реално време (като Word) и има
комбинации от клавиши за всичко.  Освен това, можеш всичко да компилираш от
вътре и те закарва на местата, където си объркал.  И може да вари кафе по
серийния порт.  Тъпото е, че не е unicode compatible и графичния му интерфейс
доста куца.

> Ako ste v consola ?

Пак emacs, но от време на време pico и mc (вградения редактор на midnight
commander).

> Ako ste s X?

Тука естествена алтернатива е kwrite и Yudit за уникод-неща.

> Liubopiten sam, no osven tova se opitvam da nameria edin textov redaktor
> na koito da pravia vsichko, ...ako ima takyv osven emacs koito ne mi
> haresa.

Ами освен emacs има vi.  Ама emacs е по-човешки.  Казват, jEdit бил хубав, на
мене лично ми се омазва кирилицата.

> Az v povecheto sluchai izpolzvam fte (X,console) - kogato pisha
> code(php,perl,html...).No taka i ne uspiah da mu compiliram nastroikite i
> da si go naglasia kakto na mene mi haresva.
> Za c/c++ izpolzvam osnovno KDevelop IDE-to(X).

emacs + make

> Povecheto pisma gi pisha sys pine (console) ili Evolution (X).

kmail

> A kogato sam na remote computer izpolzvam vi (console).

emacs thru ssh X tunelling

> Za ejedevni belejki izpolzvam Kate (X).

KOrganizer

> (slojil sam offtopic v subject-a , taka che sam imuniziran ot zabelejkite
> che na tozi vypros ne mu e miastoto tuka ... :)

Що да е offtopic?

Поздрави,
Виктор