On Tuesday 11 Mar 2003 19:43, Deyan Stoykov wrote:
> [...]
> blokiran i web mojeshe da se polzva samo prez nqkoe ot 2-te proxy-ta.
> Opitite za svyrzvane na port 80 obache ne se prekarvaha avtomatichno prez
> proxy-tata, a se otvejdaha kym web server, kojto uchtivo obqsnqvashe che
> politikata na universiteta e web trafikyt da minava prez proxy server- ite
> im + instrukcii za nachinaeshti potrebiteli kak da se napravqt syotvetnite
> nastrojki na browser-a i t.n. Tova e malko po-korektno ot "prozrachniq"
> variant, no v obshti linii e syshtoto. Vse pak prilojimostta mu zavisi ot

Imenno... tova e korektno reshenie, makar i da se izpolzva proxy. V sluchaia
tova ne e transparent proxy.

za drugi

Primerno Cambridge. Oshte predi da imam kontakti s tiah mi napravi
vpechatelenie, che v log-a na moia web server zaiavkite im pristigat
ot syotvetnite computri, a ne ot proxy (razbirashe imashe i proxy zaiavki).
Posle Edinburgh. Tam (makar i distanciono) vidiah deistvieto na mrezhata.
Tazi mrezha e dosta heterogenna i unikalna. Tam ima mnogo softuerni
kyshti (ne znam dali se znae, no tam e European Microsoft Academy).
Ima laboratorii na Sun, (Cisco.. ne sym siguren obache)... Razlichnite
faculteti imat razlichna poltika i imal localni proxy. Otdelnite
laboratorii syshto. No nikoi na sila na cache-ira nikogo. Dazhe imat i
broshuri po vyprosa. T.e. organizirano e legalno i perfectno.

Mislia, che University of Hull imashe podobna na Liverpoolskata shema
za proxy nasochvane. Popravi me, ako gresha...

>      S tova ne osporvam mnenieto ti za transparent proxy-tata, prosto
> vmykvam edin fakt ot moq opit. Osven tova v tvoite pisma ne razglejdash
> sluchaq, kogato e nalichen po- byrz/po-evtin kanal samo za vhodiasht web
> (naprimer prez satelit) - togava donqkyde e v interes na potrebitelite da
> bydat prekarvani prez proxy-to, zashtoto mnogo ot tqh shte si ostavqt
> browser-ite na direkten rejim poradi neznanie. Drug vypros e che vsichko
> tova trqbva da byde qsno reglamentirano i dovedeno do znanieto im, koeto
> maj ne vinagi stava.

Mislia, che za tozi sluchai imash pylnoto pravo da napravizh zabelezhka...
Da, v tozi sluchai niama drug nachin. Vgrazhdaneto na proxy tuk e chast
ot funkcionalnata shema i ne mozhe da byde izbegnato (pone ne i na niska
cena). Makar, che sym vizhdal NAT shemi kato zamestiteti.

NO.. pri komersialnite dostavchici, ne mozhesh da nakarash klientite si
da minavat zadylzhitelno na cache. Naistina, stavat scandali...

Imashe edin i v BG, kogato za edin soffiski dostavchi se ustanovi, che
prekarva nasila i bez izvestie klientite si prez transparent proxy... no
ne se seshtam koi e... a i mislia, che toi si vze pouka i e bezpredmetno
da go spomenavam.

  Blagodaria za pismoto ti.

    Pozdravi
      Vesselin Kolev