On Monday 28 July 2003 11:51, Kamen Tomov wrote:
> Здравейте група! Питането ми е във
> ваканционен дух, а именно
> по отношение на субтитрите в MPlayer:
>
> Получава се е едно неприятно трептене на
> субтитрите, когато
> гледам филми. Може ли да оправи?
>
> Другия проблем е, че не виждам как бих могъл да
> преместя
> субтитрите си по вертикала, така че да не са
> върху картината.

Можеш да докараш нещо подобно на местене по
верикала в пространството остажащо
под видео във full-screen режим чрез опцията -vop
expand=width:height:x:y
width- желана ширина, до която да ти разшири
output-window
height-желана височина, до която да ти разшири
output-window
x,y-съответно отместване на оригиналния
video-output-window във разширения
при x:y съответно -1:-1 ти центрира оригиналното
видео.
Забележи обаче че expand филтъра не прави video-scale.
Видеото което ще виждаш
ще си е със същите размери като оригиналното,
но заобиколено от черен
правоъгълник.
Аз ползвам следния трик.
за width задавам оригиналния width на филмчето
а за height оригиналния + 100 до 200 пиксела в повече.
Точно с колко ще го
увеличиш зависи от самия оригинален размер на
филмчето ,на око, така ,че след
като се увеличи (софтуерно,хардуерно) от video-output
драйвера до необходимата
full-screen резолюция да не се получат отляво и
отдясно празни черни ивици
или да са минимални.За да не съм голословен ето
един пример:

mplayer -ao oss -vo xmga -fs /mnt/wing/temp/pi/Pi.avi -sub \
/mnt/wing/temp/pi/Pi.sub -vop expand=640:452:-1:-1

оригиналните размери на филма са 640:352

> И двете неща изглеждат маловажни проблеми, но
> когато се
> събираме с приятели да зяпаме някой филм и ме
> карат да
> буутвам под уин, а там както всички знаем
> бозата е голяма,
> а и ме е срам да имам проблеми с Линукс - лош PR.
Не съвсем аз например нямам никакви проблеми
да гледам всичко което под Win
гледам при по-добро кочество на сравнително
бавна машина + няколко формата,
които за да ги гледам и тях под Win трябва да
ползвам един куп различни
плейъра.
  • ... Kamen Tomov
    • ... Plamen Tonev