En/na Joaquim Perez ha escrit:
Bon dia,

1) Estic d'acord en què en el primer aparatat "Situació actual de les
TIC a Catalunya", no hauria de sortir tant la paraula "Microsoft",
dóna la imatge que tot això sigui una creuada contra una sola empresa,
i no és el cas.

Això no treu que tots aquests exemples es puguin incloure ens els
altres apartats: "formats oberts" i "codi lliure"

Rellegint el paràgraf certament Microsoft hi surt massa cops, però és que a més estem comentent, un altre cop, el mateix error, identificar programari privatiu amb MS-Windows:

_--------------------_
També cal recordar que Microsoft domina el mercat utilitzant mètodes que la Unió Europea ha condemnat en ferm per ser monopolistes.
_--------------------_

Microsoft domina el mercat de sistemes operatius i de programari ofimàtic. El de ERPs el domina SAP (si no recordo malament), el de BBDD "gordes" el domina Oracle, el de edició gràfica Adobe, etc.

Microsoft és molt gran, la més gran de totes, però no és "el mercat". Jo em decantaria per un redactat més neutre (respecte a noms concrets) i més acurat:

Que tal substituïr l'anterior per:
_--------------------_
La tendència actual de mercat és a que cada sector, cada especialitat, tingui només una opció, un fabricant que ho domina de forma monopolística (per exemple Microsoft a sistemes operatius i ofimàtica, Adobe a tractament gràfic, etc.). Una tendència, que les darreres adquisicions i fusions estan accentuant, i que algunes pràctiques d'aquestes grans corporacions (pràctiques que alguns cops han estat condemnats fins i tot per la Unió Europea) encara propicien més, tendeix a minvar la competència i la capacitat de tria dels usuaris, denigrant l'industria de les TIC catalana i europea al paper de simples instal·ladors.

Que me'n dieu?

 Universitat de Lleida
 Area de Sistemes d'Informacio i Comunicacions
 Carles Mateu i Piñol                  Tel: +34 973 702049
 Director                              FAX: +34 973 702130

 www:    http://www.udl.es/usuaris/carlesm/
 GnuPG key: CD989EA1 ( http://www.keyserver.net/ )
 Fingerprint = B1B7 65F7 38E4 C34E 5865 135F DEA6 CF2A CD98 9EA1