Llegint el fil de Linkat, m'ha sobtat una frase, i no és un intent d'encendre més els ànims:

Del següent paràgraf:

2.- La direcció del projecte i les formes en ell mateix no estan ben portades (opinió personal, sé que la persona o persones que ho fan segur que no pensen el mateix que jo). Hi ha molta desinformació en general i naturalment, el projecte en ell mateix, no es regeix per directives que podrien catalogar dins de la filosofia del OSS: No hi ha comunitat (ni de desenvolupadors, ni de traductors, ni de provadors, ni res de res ...), no hi ha projecte de distribució, no hi ha una continuïtat clara (ara per ara) per el projecte. (Aquest comentari ja el vaig fer al fòrum de linkat).

La frase:
No hi ha comunitat (ni de desenvolupadors, ni de traductors, .....

Una cosa, si no hi ha comunitat, *no és culpa dels responsables del projecte*. De debó. La comunitat *som tots*, per tant, som nosaltres qui decidim si apostem o no per ajudar. És la pròpia comunitat qui decideix quins projectes suporta, a quins participa, etc.

5.- La participació de la comunitat educativa, de la comunitat de programari lliure catalana i dels diferents sectors que es podrien (o seria interessant que estiguessin) integrar en el projecte "ÉS INEXISTENT" i no hi ha els mecanismes per dur-lo a terme.

Sobre si hi ha o no mecanismes, els responsables si que tenen un xic de culpa, però poca. Qui t'impedeix montar un wiki, un lloc on rebre col·laboracions, fer paquets RPM, etc. ?

Jo vull donar suport a la linkat com a projecte d'esperit, n'estic molt d'acord en la introducció del PL a les aules, a la feina dels docents i a l'educació. Això sí, donar suport no vol dir estar d'acord en com s'han fet i com es fan les coses i si he de signar o recolçar algun escrit que doni suport també haurà de reflexar aquestes mancances del projecte amb l'únic ànim que es puguin corregir, en cap cas són ànims d'ofendre ni malbaratar la feina dels altres.

En aquest punt estic mig d'acord. Potser s'han fet coses malament (i jo no estic implicat a Linkat, <FLAME>a Lleida fem servir una distribució "pecadora", Fedora, que és 100% lliure, però li deu passar alguna cosa dolenta :-D </FLAME>), no ho discutiré a nivell técnic. Però, com diría el de Icaza: si no te gusta, me mandas un patch. :-D

Ah! Sobre el tema distribucions, si m'heu de dir alguna cosa destructiva, m'heu d'insultar o increpar per fer servir una distribució que no és Linex/Debian/Ubuntu, no cal que ho feu, altres (Hispalinux) ja se us han avançat, :-D

Més informació a http://www.softcatala.org/wiki/Organitzacio_PLL
http://www.softcatala.org/wiki/Manifest_PL
Arxiu públic: http://www.mail-archive.com/orglliure%40www.softcatala.net/