A Dimecres 07 Febrer 2007 17:30, Carles Mateu va escriure:
> Llegint el fil de Linkat, m'ha sobtat una frase, i no és un intent
> d'encendre més els ànims:
>
> Del següent paràgraf:
>
> La frase:
> No hi ha comunitat (ni de desenvolupadors, ni de traductors, .....
>
> Una cosa, si no hi ha comunitat, *no és culpa dels responsables del
> projecte*. De debó. La comunitat *som tots*, per tant, som nosaltres qui
> decidim si apostem o no per ajudar. És la pròpia comunitat qui decideix
> quins projectes suporta, a quins participa, etc.

D'acord, Carles, però també és cert que des de l'administració es podria
incentivar molt més. On van els mestres que es troben amb dubtes/problemes?
Pregunten al seu coordinador d'informàtica. I el següent pas? Doncs van al
web de xtec a veure si troben solucions. En el cas de Linkat es troben un
fòrum força desangelat.

Per això jo ho comparava amb la comunitat que ha sabut crear Ubuntu al seu
voltant: sempre et trobes gent amable i disposada a ajudar, i faciliten la
descentralització oferint eines i espai web a grups locals.

> Sobre si hi ha o no mecanismes, els responsables si que tenen un xic de
> culpa, però poca. Qui t'impedeix montar un wiki, un lloc on rebre
> col·laboracions, fer paquets RPM, etc. ?

No, no ho impedeix res, i probablement caldrà fer-ho. Deixa'ns abans refer-nos
de l'astorament que ens provoca haver-nos d'arremangar per engegar aquestes
coses més bàsiques després d'haver desembutxacat 600.000 euros dels nostres
impostos.

> En aquest punt estic mig d'acord. Potser s'han fet coses malament (i jo
> no estic implicat a Linkat, <FLAME>a Lleida fem servir una distribució
> "pecadora", Fedora, que és 100% lliure, però li deu passar alguna cosa
> dolenta :-D </FLAME>), no ho discutiré a nivell técnic. Però, com diría
> el de Icaza: si no te gusta, me mandas un patch. :-D
>

> Ah! Sobre el tema distribucions, si m'heu de dir alguna cosa
> destructiva, m'heu d'insultar o increpar per fer servir una distribució
> que no és Linex/Debian/Ubuntu, no cal que ho feu, altres (Hispalinux) ja
> se us han avançat, :-D

Si això va pel meu comentari, veig que no teniu el dia llegint. On carai he
deixat entendre que les distribucions basades en RPM són pecadores? Jo només
deia que m'he sentit molt més còmode sempre amb Debian. Fedora ni tan sols
l'he provada! (bé, menteixo: vaig instal·lar una RedHat en un servidor fa uns
6 anys potser, no sé si això computa)

Si cal cridar Visca Fedora!!, doncs que visqui. Al capdavall el contingut és
tan lliure com l'altre.

Però no és aquest el tema: com comencem?

* Orestes Mas Casals - UPC                            *
* Linux User 285092  http://counter.li.org            *
* Membre de l'equip català de KDE http://cat.kde.org/ *
* Clau pública PGP: 0x97451E6A a http://pgp.mit.edu/  *
http://www.softcatala.org/wiki/Manifest_PL