On Mon, 18 Jan 1999, stefan grass wrote:
[...]

> Nasz "jedrny" pochodzi od "jadra", ktore z kolei wywodzi sie
> z sanskrytu.

[...]

Nie wydaje mi sie, aby Polszczyzna miala jakiekolwiek zapozyczenia z
Sanskrytu. Nie jestem jezykoznawca i nie chce sie czepiac, ale ta
niescislosc troche mnie razi.
Sanskryt byl jezykiem Starozytnych Hindusow (ze tak sie wyraze)
pochodzenia indo-europejskiego, czyli wywodzi sie z jakiegos tam
prehistorycznego jezyka, jakiegos tam prehistorycznego plemienia o
nazwie (prawdopodobnie) brzmiacej jakos tak: "yrian" lub "arian".
Sanskryt jest najstarsza zachowana w pismie probka jezyka
"pra-Indoeuropejskiego" i glownie dlatego jest czesto podawany w
objasnieniach slownikowych aby zilustrowac, ze dane slowo jest (bylo
gleboko zakorzenione w slownictwie Indoeuropejskiej grupy jezykowej.

Na przyklad polskie slowo "wiedza" wywodzi sie z tego samego "pnia"
co staro-Hinduskie slowo "Weda" (Ksiegi Wedy), ale zadnym zapozyczeniem z
Sanskrytu nie jest.

Swoje  3 grosze dorzucil

ASM

Odpowiedź listem elektroniczym