Pozdrawia Grzegorz Swiderski!
We wtorek, 16 lutego 1999 o godzinie 10:12 po poludniu
Pani Kinga napisala:

> Jakto jedno z drugim nie ma nic wspolnego? W jednym sie pomaga
> ludziom i w drugim sie pomaga ludziom.

Jest kolosalna roznica miedzy dobrowolnym pomaganie z wlasnych
srodkow, a stosowaniem przemocy do zdobycia srodkow na pomoc.

> Ja nie widze zadnego problemu.

No i wlasnie socjalizm tak sie rozwija, bo malo kto rozumie te
roznice.

> Takze nie jestem pewna tego, ze kiedy/jezeli zniesiemy pomoc
> socjalna, to ludzie beda tak sobie od razu pomagac.

Ilosc prywatnych organizacji charytatywnych swiadczy o tym, ze
jednak ludzie sobie pomagaja. Gdyby jeszcze zaoszczedzic
kolosalne fundusze wydawane na urzednikow panstwowych
zwiazanych z pomoca socjalna i jeszcze wieksze fundusze
marnowane z powodu szykanowania dzialan gospodarczych, to
ludzie pomagaliby sobie jeszcze bardziej.

> Ja wole aby zad zabral od mojej placy 18%, 20%, 33%, 50% aby
> pomoc blizniemu. Bo ja nie mam czasu na to aby gotowac i
> wykarmic wszystkich biednych, aby kupic im ciuchy, aby
> zaopiekowac sie ich dziecmi.

Pani checi mozna zrealizowac bez koniecznosci zmuszania mnie do
tego samego. Przekazywanie czesci pensji jakiejs organizacji
charytatywnej moglby za Pania robic bank na Pani zlecenie -
takie zlecenie banki wykonuje bezproblemowo i nie zajeloby to
Pani duzo czasu. A ja pomagalbym konkretnym ludziom, ktorych
znam i w sposob dostosowany do tego konkretnego przypadku.

Dlaczego nalezy zmuszac wszystkich do Pani formy pomocy?

> I patrze tez na te panstwa gdzie system socjalny jest mocny, i
> podatki sa wysokie. W krajach tak jak Kanada, Szwecja
> (monarchia tylko symboliczna), Holandia, Dunia, Szwajcaria
> dobrze sie ludziom zyje.
> (...)

Do czasu. Jak prawa socjalne beda sie rozszerzac to i poziom
zycia sie obnizy.

Z powazaniem,
Grzegorz Swiderski,
[EMAIL PROTECTED]