On  5 Oct 99 at 17:23, Katarzyna Zajac wrote:

> Pan Kazik Stys o Andrzeju Szy :

    Och, zlosliwosci pod moim adresem ze strony p. Kazika sa
  bynajmniej nie na miejscu. Jak latwo mozna bylo odczytac
  z kontekstu, nie chodzilo mi o tzw. pierwszego Balcerowicza,
  a o drugiego, o tego po 1997 roku. Po Rakowskim mial on
  zawalenie, ale nie po Cimoszewiczu.

> Przyznaje, ze jak czytam "listy o polityce i gospodarce" autorstwa
> wroclawskiego Andrzeja, to nie moge wyjsc z podziwu, skad sie
> bierze u niego ta zadziwiajaca ignorancja i splycanie problemow
> bez najmniejszej proby wnikania w istote rzeczy.

     Ja to mam ze tak powiem "z domu". To znaczy ignorancje
   etc. Wiec nie wiem, co Cie tak dziwi. Gdybym mial czesciej
   okazje znalezienia sie w orbicie Twoich wychowawczych
   i dydaktycznych oddzialywan, pewnie byloby lepiej. O ile
   w tym beznadziejnym przypadku w ogole mozliwe.

> Zgadzam sie z panem Kazikiem. Takze jesli idzie o to "odcinanie
> kuponow" i opisany cykl politycznej koniunktury.

     Ja sie tez zgadzam. Tylko co z tego. Jesli ludziom dobrze
   zylo sie za Gierka, to znaczy ze za Gierka zylo im sie dobrze.
   Ja mam nawet taki typ dla SLD: jak Walesa rekomendowal w 1989
   roku kandydatow OKP, tak teraz powinni sobie lewicowcy robic
   zdjecia z Gierkiem, poki zyje. Ze zrobia ludziom tak
   dobrze, jak za Gierka.

> Ale wrocmy do ostatniej wypowiedzi Andrzeja, ktory oceniajac
> poprzednie rzady SLD-PSL kombinuje tak :

> Dla mnie to wlasnie jest przyklad rozumowania, przepraszam,
> "domoroslego".

   To jest przyklad rozumowania czlowieka doroslego.

> Andrzej wklada w usta pani Ani cos ("latwe podzialy"),
> czego ani ona, ani nikt tutaj nie sugerowal, a potem stwierdza,
> ze to nie tak.

   Jesli nawet nie uzywa sie pewnych slow, to nie znaczy, ze ja nie
 moge ich odczytac miedzy wierszami.

   W dalszej czesci mamy cos takiego:

   1. Po komunie gospodarka lezy.
   2. (1989) Przychodzi wladza "Solidarnosci" i naprawia, naprawia.
   3. (1993) Przychodzi SLD- PSL i nastepuje stagnacja mimo pewnych
      elementow kontynuacji
   4. (1997) Znow "Solidarnosc", tym razem jako AWS- UW, i reformuje,
      reformuje.

     Wniosek: "komuchy" robia zle. "Solidaruchy" robia dobrze, bo
   robia cos koniecznego, co sie ludziom nie podoba. Ludzie glupie
   teraz wola znowu SLD, SLD przyjdzie, zahamuje reformy, znow
   bedzie trzeba AWS-u i Balcerowicza....Jedni cos robia, drudzy
   tylko odcinaja kupony.

       Nawet jesli rzeczywiscie tak jest, to pytam uparcie, dlaczego
   ludzie od czasu do czasu wybieraja tych spryciarzy. Reformy sie
   robi przeciez po to, zeby bylo _lepiej_. Czyli z wdziecznosci
   dla obecnej koalicji za przeprowadzone reformy powinno sie ich
   wybrac znowu, na zasadzie: jest twardo- ale do przodu. Tak
   jak w Angli wybierano przez lata konserwatystow, a w Niemczech
   chadekow.

       Dalej, jesli faktycznie tak jest, to wychodzi na to, ze ci
   postsolidarnosciowi "zbawcy Ojczyzny" (po kazdym okresie rzadow
   postkomuny) to jacys ciezcy frajerzy sa. A w polityce nie mozna
   byc frajerem. Zrobic cos dobrego i zeby wygrali na tym inni?
   To niech AWS tez kiedys przespi kadencje i zobaczymy, co wtedy
   zrobi lewica. W ten sposob nastapi sprytne przesuniecie
   w fazie calego cyklu, a ludzie pozyja cztery lata spokojnie
   nie nekani "reformami" i kto wie, moze znow wybiora AWS?
   Alez by sie przeliczyli wtedy...

> Ale Andrzej tego wie, nie rozumie, albo rozumiec nie chce.

       Ja doskonale rozumiem. Juz prawie nawet zaczalem w to wszystko
   wierzyc. Nie ludzilbym sie jednak, ze ci faceci z rzadu sami
   w to wierza.

> Katarzyna

    Andrzej

Odpowiedź listem elektroniczym