At 04:13 PM 8/19/00 -0400, Marcin Mankowski wrote:

>A na czym to ma polegac NIEjednostronne gloszenie pogladow?
>Przeciez jesli ma jedna i ta sama osoba ma wyglaszac
>poglody obu stron to bedzie to chyba jakis dziwny
>monolog.

Przetarlem ze zdumienia oczy i zajrzalem spowrotem do oryginalnego
postingu. Nadal wydaje mi sie ze swoja mysl przedstawilem jasno. Czy
napewno przeczytal go pan w calosci? No ale na wszelki wypadek wyluszcze to
na nowo. Inni tez mogli akurat miec gorszy dzien.

Nastepne moje zdanie, ktore zechcial pan wyciac, zaraz po "... czyli
dyskusji" brzmialo: " Jesli S.W. chcialby swoje poddac pod dyskusje bylby
zapewne na P-L wartosciowym uczestnikiem, choc ja osobiscie nie wdaje sie
raczej w dyskusje z anonimami"

Prosze sie skupic na pierwszej jego czesci. Dla mnie wymiana mysli jest to
co sie na ogol dzieje na Poland-L - np. to co my wlasnie robimy: jeden
uczestnik listy jakas mysl wyraza, inny wyglasza o niej swoja opinie, autor
odpowiada, czasem ( rzadko:-)) modyfikuje swoj poglad, czasem wlacza sie
ktos inny itd... Przez jednostronne gloszenie pogladow rozumiem w tym
kontekscie sytuacje gdy na liscie takiej jak nasza pojawia sie tekst kogos
kto nie jest jej uczestnikiem, czyli nie ma zamiaru uczestniczyc w dalszej
dyskusji i swoich pogladow bronic.

>Nasuwa sie jeszcze jedna trudnosc. Jesli taka dialektycznie
>bezstronna osoba bedzie sie jednak sklaniac bardziej na
>jedna strone to czy nie spowoduje to umyslnie niekorzystnego
>przedstawiana pogladow drugiej strony?
>
>Zreszta to sie Panu udalo, chyba na tym polega rzekoma
>bezstronnosc tak zwanych niezaleznych srodkow masowego
>przekazu - na zrecznym preparowaniu stanowiska przeciwnika
>w celu latwej dezawuacji.

????

>Czy Pan pracuje dla prasy lub telewizji?

Nie

Michal Niewiadomski

Odpowiedź listem elektroniczym