On Fri, 6 Oct 2000, Andrzej Szymoszek wrote:

>       Ja widze tu tak naprawde przygotowanie gruntu pod zwalanie
>     wszystkiego co nie przebiega po naszej mysli na media
>     czy "uklad medialny". Obawiam sie, ze jak Marian Krzaklewski
>     zobaczy wynik wyborow, tez zaatakuje media zamiast zdobyc sie
>     na autorefleksje czy wyciagnac wnioski co do swoich
>     wspolpracownikow ze sztabu wyborczego.

Pan Krzaklewski nie jest chyba zdolny do autorefleksji. Gdyby byl
najprawdopodobniej te wybory wygadalyby zupelnie inaczej. Kwasniewski
jest tak bezbarwnym, nudnym i zwyczajnie niekompetentnym politykiem,
ze wrecz wysnionym dla prawicy. No... wlasnie. Dla prawicy. Prawica
tymczasem w Polsce jest w totalnej rozsypce. Jest jej troszeczke w
AWS, jest jakas szczypta w UW, gdzieniegdzie po innych partiach sie
placze... To wszystko. Pan Krzaklewski reprezentuje socjalizm w
wydaniu syndykalistycznym polukrowany z lekka narodowa frazeologia.
Coz... w konkurencji socjalistow Kwach jest lepszy.

Czy czytali moze panstwo cytowana w GW wypowiedz Urbana, skierowana do
sztabu Ikonowicza? Urban apelowal do zwolennikow Ikonowicza by nie
glosowac na tego kandydata, bo to glos stracony, lecz oddawac glosy na
Kwacha. A potem uzasadnil owe wezwanie nastepujaco: jesli w pierwszej
turze wygra Kwach AWS rozpadnie sie w proch i pyl, a Krzaklewski
odejdzie ze sceny politycznej. Na to odpowiedziala p. Wolk-Laniewska
(szef sztabu Ikonowicza), ze Krzaklewski jest tak nieudolnym i zlym
politykiem, ze w interesie lewicy powinno sie go wspierac by jak
najdluzej pozostal na czele AWS. Dodala jeszcze, ze tragedia dla
lewicy zaczelaby sie wtedy gdyby przywodztwo AWS przejal jakis mlody,
inteligentny i dynamiczny polityka jak Jan Maria Rokita (albo
Walendziak - przyp. moj).

>     Pan zdaje sie
>     miec pretensje do telewizji, ze nie pokazano nagrania
>     z Kalisza. No wiec ja nie wiem, czy to byla az tak wazna
>     i istotna sprawa, zeby pokazywac. Potem sie mowi,
>     tyle Kwasniewskiego w telewizji, gdzie sie nie ruszy, tam
>     telewizja za nim.

Panie Andrzeju! Pan jest lepszy niz D. Szymczycha! Ale sie usmialem.
Lepszy dlatego, ze Pana demagogia jest tak uroczo stylizowana na
czysta, bezgrzeszna naiwnosc.

>     W badaniach opinii publicznej, na pytanie czy telewizja
>     publiczna jest stronnicza w kampanii wyborczej, wiekszosc
>     respondentow powiedziala "nie". Nastepna grupa nie miala
>     zdania, a okolo 20 procent stwierdzilo, ze tak. Ponad polowa
>     z nich uznala, ze telewizja sprzyja Kwasniewskiemu,
>     a trzydziesci kilka procent wskazalo Krzaklewskiego. Pojawili
>     sie tez Olechowski i Kalinowski. Nawet wiec jesli telewizja
>     stara sie cos osiagnac, odbierane jest to bardzo roznie.
>     W gigantyczna manipulacje, otumanienie mas ludzkich pod
>     haslem, wbrew Walesie, "czarne jest biale a biale jest
> [...]

Prosze nie odbierac mojej wypowiedzi jako zajecie jakiegokolwiek
stanowiska w dyskusji na temat czy telewizja jest czy nie jest
pro-Kwasniewska. Pragne tylko zwrocic uwage, ze udowadnianie za pomoca
wyniku sondazy, ze telewizja nie manipuluje opina spoleczna (bo
przeciez opinia spoleczna twierdzi, ze nie jest manipulowana, a Ci co
sa manipulowani wiedza, ze sa manipulowani wiec nie sa manipulowani)
to troche dziwaczny wygibas logiczny (delikatnie mowiac).

Pozdrawiam szczerze ubawiony,

Bartek Rajwa

--
[EMAIL PROTECTED]    | Does anybody else find irony in the fact that
tel.+4812 6341305 x 291 | Bill Gates says he's trying to write a stable
                        | OS, and Linus claims he's trying to take over
                        | the world?'' Anonymous

Odpowiedź listem elektroniczym