"roman kafel" <[EMAIL PROTECTED]>wrote:

> Prosze nie zawezac tematu do Polski. Jak najbardziej panie Stanislawie
> sprawa jest caly czas aktualna na calym swiecie.
> Prawo zrzeszania sie ludzi najemnych w celu reprezentowania swoich
> interesow, jest jednym z podstawowych i niezbywalnycj praw ludzkich!
> Maja prawo tworzyc swoje organizacje Bankierzy- Producenci, Lekarze,
> Prawnicy, Spekulanci  Organizujac sie w zarowno Tajne jak i jawne zwiazki
> lokalne i o charakterze miedzynarodowym...maja swoje zwiazki korporacje
> tworzac miedzynarodowe mega korporacje- ktorych nikt nie nazwie
mastodontami
> [...]

Panie Romanie, nigdy nie napisalem ze pracownik najemny nie ma miec do tego
prawa. Oczywiscie, ze powinien miec i ma. Ja tego nigdy niekwestionowalem.
Gdzie sie pan tego doszukal?

Natomiast panu bendinowi, zwrocilem uwage, ze najwazniejsze dla pracownika
najemnego jest to co dzieje sie bezposrednio w jego otoczeniu i z nim samym.
Czyli ZZ przede wszystkim powinny i zajmuja sie sprawami pracownikow w
zakldach parcy. Jezeli zas powstaja struktury miedzynarodowe ZZ to raczej
tylko po to, by mogly one miec pewien wplyw na tworzenie miedzynarodowych
przepisow dotyczacych ochrony pracy. I dobrze, tyle, ze dla pracownika
najemnego jest to cos tak odleglego, ze go to w zasadzie nie interesuje, a
gosc
z miedzynarodowej struktury napewno nie pojawi sie w jego zakladzie pracy by
bronic jego praw. Dlatego zwrocilem uwage na bardziej przyziemna podstawowa
role ZZ.

SB