From: Waldemar Dworakowski <[EMAIL PROTECTED]>
To: Multiple recipients of list prawica <[EMAIL PROTECTED]>
Subject: Re: Prawica: Czytanka dla liberalow
Date: Mon, 25 Aug 2003 16:12:16 +0200

Janek wrote:

> [...]
>
> : Ja ogladajac statystyki spozycia w Polsce porownuje je z danymi z 1978 >roku
> : i podziwiam , ze np spozycia miesa wtedy bylo prawie 60%(!!!!!)
> : wyzsze...kiedy bylo na kartki i scisle reglamentowane, dzis lezy na
> : wystawach w obfitosci -a ludzie nie chca jesc:-)))
>
> To daje Pan dowód na swoją głupotę. W latach 80 spożycie mięsa było o >wiele
> niższe (wtedy były kartki), spożycie mięsa podawane w latach 70. było >mocno
> zawyżone, a do mięsa wliczano mięso i podroby, kiełbasy zawierające >ogromne
> ilości wody, mięso z kościami, salcesony. Taka wtedy była statystyka

A wedle Pana teraz wlicza sie do tego tylko szynke i schab?
I jeszcze jedno - wedliny obecnei zawieraja wiecej wody i innych
'ulepszaczy' (szynki i inny wedliny jakosciowe na pewno).

> : Powownujac z danymi z innych krajow to niedozywienie to jest inaczej
> : glod....
> W PRL-u niedożywienie było normą. Najlepszym dowodem jest średnia >długość
> życia, śmiertelność niemowląt - tych danych nie da się łatwo sfałszować.
> Dzisiaj średnia długość życia jest znacznie wyższa, a śmiertelność
> niemowląt zdecydowanie niższa. Tak więc pański zachwyt nad PRL-em nie ma
> racjonalnych podstaw poza tym, że Panu wtedy dobrze się żyło, ale to >akurat
> źle o Panu świadczy.

Panie Grylicki nikt tu nie zachwyca sie PRLem (no chyba ze Pan
bo to Pan ta sprawe drazy). Co do danych na temat sredniej czasu
zycia to pomimo postepu w medycynie (pojawianie sie nowych lekow
i procedur medycznych) w Polsce obserwuje sie raczej obnizanie
sie podanych przez Pana wskaznikow. Oczywiscie przyczyny moga
byc rozne ale zuzycie alkoholu, palenie papierosow, mniejsza
realna dostepnosc opieki medycznej oraz nieracjonalne zywienie
niewatpliwie do nich nalezy.

WD

_________________________________________________________________ Get MSN 8 and enjoy automatic e-mail virus protection. http://join.msn.com/?page=features/virus

Odpowiedź listem elektroniczym