Iata unde doresc Moise Emil si sustinatorii 'statului laic' anticrestin sa
ajungem.

-------------
Scandal pentru o cruciulita

Intr-o scoala din Kent, Marea Britanie, a izbucnit un scandal de proportii
dupa ce i s-a spus unei eleve ca nu poate sa poarte lantisorul cu
cruciulita de la gat pentru ca incalca regulile interne. Samantha Devine,
o eleva catolica de 13 ani de la scoala mixta Robert Napier din
Gillingham, primise crucifixul ca un cadou de Craciun, dar i s-a spus ca
acesta contravine politicii de siguranta si sanatate a institutiei.

“Toata lumea spune ca isi manifesta credinta in Dumnezeu mergand la
biserica, dar eu cred in El in felul meu. Daca am o problema, intotdeauna
apelez la crucifix si ii vorbesc si simt ca ma ajuta”, a declarat
Samantha.

Tatal elevei, Danny Devine, considera pretentiile scolii drept
corectitudine politica dusa la extreme, iar adolescenta spune ca ar trebui
sa i se permita sa poarte un simbol al credintei ei crestine. “E o
cruciulita inofensiva si o poarta ca un simbol al religiei ei. Sunt sigur
ca scoala nu ar indrazni sa ceara cuiva de alta religie sa renunte la un
simbol care ii reprezinta credintele. Acest lucru a tulburat intreaga
familie”, a spus acesta, citat de publicatia Christian Today.

Directorul Paul Jackson a aparat insa pozitia scolii. El a declarat ca
“scoala are o politica ce interzice purtarea bijuteriilor de catre elevii
din clasele 7-10. Toti parintii si copiii stiu acest lucru. In acest caz,
parintele si elevul au fost informati ca purtarea unui lantisor reprezinta
un pericol pentru sanatate si siguranta, dar ca vom permite purtarea unei
insigne pe rever. Singura exceptie pe care am putea sa o facem ar fi daca
o bijuterie ar fi o cerinta esentiala a unei anumite religii. Nu avem
motive sa credem ca acesta este un asemenea caz”. “Nu i-am spus ca nu are
voie sa poarte crucifixul… ar putea sa poarte o insigna care sa arate
apartenenta la religia ei”, a adaugat directorul institutiei de
invatamant.

Aceasta pozitie a castigat sprijinul parlamentarului Ann Widdecombe din
Kent, care a spus ca acesta este un “compromis rezonabil”. “Scoala a spus
ca poate sa isi poarte simbolul, deci practic nu se interzice afisarea
unui crucifix”, a declarat aceasta.

In tot acest timp, grupul pentru drepturile omului Liberty, s-a intrebat
daca exista intr-adevar consecinte privind sanatatea si siguranta in cazul
in care elevii poarta accesorii care reprezinta anumite religii in timpul
lectiilor obisnuite.

Acest ultim scandal survine la putin timp dupa ce Nadia Eweida, angajata
British Airways, a dat in judecata compania pentru a castiga dreptul de a
purta lantisorul ei cu cruciulita la locul de munca. British Airways si-a
retras interdictia controversata asupra angajatilor, carora nu li se
permitea sa poarte un crucifix la vedere, in urma numeroaselor condamnari
si critici din Marea Britanie si restul lumii. (B.G. - Novopress Romania)

--
Asociatia Altermedia, Bucuresti
web: http://www.altermedia.ro