Wa'alaikumussalam wa rahmatullahi wa barakaatuhu

Pak Saaf sarato dunsanak sapalanta di sabalik bumi Allah,

Carito Minyak di Singkarak ko bukanlah carito baru. Alah sajak tigo puluah
tahun nan lapeh di pareso dan dikarajoan dek para ahli eksplorasi, bahkan
alah ado sumua eksplorasi nan digali di daerah Sijunjuang dan sekitarno tu.
Alah pulang baliak Caltex (kini Chevron) mamareso, mamparajai, mambor sumua
sampai kasudahanno manyimpulkan untuak manarik diri dari sinan dek indak
ekonomis cadangan nan basuo tu.

Sajauah nan alah dikarajoan dek Caltex tu, alhamdulillah lai indak
bapangaruah buruak bana ka nagari awak do. Lai indak tadanga akibaik
sampiang buruak nan tajadi do. Sabab saandaino minyak ko  iyo cukuik banyak
untuak diproduksi, insya Allah indak ka banyak manggaduah ka lingkuangan
sacaro manyaluruah do. Di lapangan gas Arun di Aceh, kapalo sumua nan
mangaluaan gas talatak di tangah sawah, di sawah tu urang manjaja juo jo
kabau (katiko ambo caliak tahun 1995) indak marusak bagai do. Lai aman-aman
sajo no.

Awak mungkin agak tagalenjek mandanga barito bahaso ado 34 juta barel minyak
bumi taandok disinan. Iko adolah sabuah takok taki gadang dalam eksplorasi
minyak. Urang ahli geologi dibantu dek ahli geofisika musti mampu manarangan
nan bahaso minyak nan ka dicari tu iyo cukuik gadang jumlah no. Sacaro kasa,
paretongan ka duo macam ahli ko adolah maetong bara gadang cekungan, bara
banyak dari cekungan tu nan barisi lunau (lumpur organik), bara kandungan
zat organik dalam lunau tu. Sasudah itu dietong pulo tingkek kamatangan zat
organik nan dikanduang no tu. Angko nan kalua biasono, supayo urang punyo
pitih amuah malatak-an pitihno, mustilah dalam jumlah gadang. Iko takok
takik nan tabaliak. Dek kini nan punyo pitih alah amuah malatak-an modal,
alah amuah mambalanjoan pitih sabanyak 10 juta dollar, tantu tando nan punyo
pitih ko alah yakin jo paretongan urang ahli geosience tadi tu.

Sarupo itu nan tajadi katiko Caltex ka mamuloi karajo saisuak. sarupo itu
juo nan tajadi kini.

Angko angan-angan tu bisa sajo saketek demi saketek rareh (rontok)
baliak. Gambaran seismik nan dibaco ahli geofisika mulo-mulo, umpamono sajo
manyarankan supayo diadokan panalitian nan labiah kulimek, kini di karajoan
urang jo seismik 3D namono. Labiah jaleh tampak gambaran cekungan nan
'dipakiroan' manganduang zat organik tadi. Acok tajadi, para ahli sacaro
jantan harus mangakui, bahaso bayangan samulo indaklah sarupo itu bana doh.
Dimensi cekungan indak sagadang nan dibayangkan doh (walau kabaliak-anno
bisa pulo basuo). Kadang-kadang, di langkah iko sajo alah ado nan suruik.
Indak jadi malangkah ka langkah barikuik.

Saandaino rancak asia interpretasi seismik tu, diansua kaji. Jo mambor sumua
eksplorasi namo no. Ditaliti banalah sumua tu untuak satiok inci nan di bor,
untuak mancari lai atau tidak tando-tando basuo minyak bumi cako tu. Awak
pintehi sajo capek, basuo lapisan batu nan manganduang minyak tu. Mako
dilakukan pamaresoan atau test. Di uji iyo lai amuah minyak tu dikaluaan
atau indak. Katiko minyak amuah manyamburek kalua, mako ahli perminyakan
bisa maetong, bara kiro-kiro gadang cadangan minyak nan ado di bawah sinan.
Angko ko biasono sangaik balain jo hetongan pandahuluan nan masih
manganduang banyak faktor panentu sarato faktor kasalahan. Hetongan ahli
perminyakan (ahli reservoir) alah badasarkan fakta nan dibuktikan dek
pangujian.

Caltex alah mangarajoan sampai mambor sumur, maetong bara minyak nan ado di
dalam (masih perkiraan tantu sajo).

Singkek carito, bialah nak baretong dan bakarajo Operator nan kini ko
(Radiant?) buliah nak samo awak caliak an nanti. Mungkin-mungkin sajo mareka
ko labiah baruntuang dari usaho nan daulu, sesuatu nan memang acok pulo
tajadi di dalam paburuan mancari minyak.

Wassalamu'alaikum

Lembang Alam

melalui jalur pribadi
dibanned