On Sat, 2006-08-12 at 10:52 +0300, Vali Dragnuta wrote:

> Bine, asta oricind e cuvintul cheie :)
> Dar cred ca cel mai important lucru este ca atit oracle cit si fs-ul au
> propriile mecanisme de jurnalizare, si nu stiu ce se intimpla atunci
> cind ambele mecanisme ar incerca sa repare niste inconsistente create de
> un crash, mai ales ca recovery-ul filesystemului poate incerca sa faca
> recovery la niste structuri de date pe care in mod normal db-ul le crede
> in stare buna (jurnalele,spre ex )
> In plus, in cazul unui incident major ext3 (sau in ultima instanta orice
> alt fs) se poate busi atit de nasol incit singura solutie vazuta de fsck
> [...]

PS : daca vrei sa fii super safe, pui si baza de date in archivelog
mode,
mod in care orice modificare creata in baza de date se si inregistreaza
in fisiere-log pe care ulterior le poti aplica pe un backup initial si
restaura baza pina la momentul crashului.
Arhivele in timp devin destul de mari, insa le poti muta periodic pe o
alta masina. Oracle stie chiar si sa le verse direct pe banda, insa nu
am incercat niciodata, si s-ar putea sa fie PITA sa setezi treaba asta.

Cred ca cel mai safe (cu sau fara raw devices) e sa tii baza in
archivelog mode, sa faci periodic un warm total backup (sa zicem o data
la o saptamina sau doua) si sa iti pastrezi in permanenta arhivele
incepind cu ultimul backup total pina in prezent.

In ce priveste dimensiunea arhivelor iti pot da ca exemplu
o baza de aprox 80G,cu multe tranzactii, peste 200 useri simultani,
a adunat de la 1 august pina in acest moment aprox 20 G de arhive.
Numitele arhive precum si backupurile totale periodice se duc catre o
alta masina.Ca medie pe zi vad ca aduna cam 2..3 G.
Cum backupul total se face saptaminal, teoretic nevoile de storage
aditional cu arhivele pt aceasta baza sint cam de 9..12G
Si ca sa fii si mai safe, poti sa pui baza de date sa iti verse
(transparent) toate arhivele in mai multe locuri simultan :)

Daca mai vrei detalii, intreaba-ma pe adresa personala :)