Costin Guşă wrote:
> [...]
> 14:50 < costin>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Disk_formatting#Low-level_formatting_.28LLF.29_of_hard_disks
> End of Lastlog
>

> /last secure
>
> Lastlog:
> 19:35 < costin> http://ata.wiki.kernel.org/index.php/ATA_Secure_Erase
> 14:49 < costin> wolfy: bai terminati-va cu formatarea fizica. nu exista decit
>           ata secure erase, i-am dat lui Mituc ieri link din wiki
> 14:55 < costin> avantajul la ata secure erase e ca e usor mai rapid (nu
>           semnificativ decit dd tunat cu blocksize adecvat) si ca poate fi

Nu ma, nu ma refeream la LLF anii 90 style, ma refeream la
reinitializarea discului, aka "formatare fizica" cum ii zice traditional
in meniul de la softu' cu pricina (o fi corect, o fi gresit, asta e).
Din ce am inteles de la voi, a umple discul cu /dev/urandom de la un
capat la altul ar avea cam acelasi efect, dar nu sunt chiar convins, e
posibil sa ramai cu sectoare suspecte nerelocate, pe cand atunci cand
faci reinitializare, cel putin teoretic, nu mai ai astfel de bube. Si
cred ca la reinitializare se referea si mituc (cel putin powermax asta
facea, deci banui ca la aia se refera).

Dragos