Petru Ratiu wrote:
> [...]
>

> Modern drives locate tracks based on special servo control data
> permanently written to the drive platters at the factory by the hard
> drive manufacturer, using highly specialized equipment. Early
> servo-controlled drives used an entire separate disk platter to store
> this read-only servo data, but this was inefficient. Modern drives
> store the servo data directly embedded among the regular tracks and
> sectors, and operate in a manner such that servo data is absolutely
> never overwritten for any reason. Loss of servo data results in a loss
> of the ability to locate the data tracks.

Pe langa asta unele discuri au unele reglaje puse intr-un eprom, sau
direct in firmware, atunci cand se face calibrarea in fabrica. Sunt
acele discuri despre care electronistii iti spun ca "nu putem schimba
electronica". Maxtor erau cunoscuti ca nu tineau aceste date in chip
separat, ci direct in epromu cu firmware, si n-aveau backup pe nicaieri,
lucru destul de eficient ca daca a crapat chipu pe el sa nu-ti  mai
recuperezi niciodata datele, nici daca-l trimiti la ei. Nu stiu daca au
renuntat intre timp la aceasta practica.

Dar na, daca un "format fizic" te face sa dormi mai bine noaptea,
cine-s eu sa ma opun?

Nu e vb de asta. Exista #badblocks, si #fsck -c si #fsck -cc care fac
fsck-ul sa ia inputul din #badblocks , nu direct de pe device. Suna mai
stiintific :). Asta e , unii daca tot e sa reinitializeze un disk,
prefera sa folosesaca aplicatia de la producator, altii dd sau badblocks
-w (badblock -w mi se pare mai sane) , altii doar sa fsck -cc. Cu ocazia
asta putem spuna ca probabil ceea ce cauta mituc e #badblock -w (de care
spre rusinea mea am stat ceva sa-l caut, ca eram convins ca e sectorsbad
sau sbad, bsectors ceva de genul, dovada ca-l folosesc tare des )

Oricum cel mai bine sa te uiti mai degraba la cate sectoare realocate
ai, si cand numaru tinde serios catre numarul total de sectoare spare,
sa-l arunci, fazele astea cu reinitializare and shit ... nu prea am
practicat, decat pt harddiskuri de laptop rarisime (ide d-ala cu pinii
inauntru, ide d-ala cu 60 de pini, chestii pe care nu le mai gasesti de
cumparat, slava domnului ca majoritatea laptopurilor cu asa ceva pe ele
si-au cam dat duhul).

> PS: Ce-o mai face Mudava?

Te referi la asta ?
http://www.google.com/#hl=en&q=mudava+rog+poporul+picioarele+departate+patrund&aq=f&aql=&aqi=&oq=&fp=e8d6ef47431c6a4a

"/Rog poporul/ roman sa stea cu ... /picioarele/ departate sa-l
/patrund/ cu energia mea" . Uitasem de asta :), stiu ca la alegerile
alea aveam v-o 15 ani si ma distram teribil, mai ales de bunica-mea
care-l lua in serios.

Dragos