On Fri, 22 Jan 2010, Petru Ratiu wrote:

> Ca exista diverse scule care fac Highly Advanced Physical-Level
> Formatting You Cannot Possibly Understand So We Don't Even Try To
> Explain, asta e chestie mai mult de marketing.

        Evident ca e marketing sau doar un termen care sa sugereze o
reinitializare la un nivel mai jos decit cel al logicii unui sistem de
fisiere sau al adresarii uzuale a hdd-ului, pentru ca formatare cu
adevarat fizica nu se poate face nici la discurile IDE mai vechi (poate
IDE-urile alea de 40GB/60GB sa mai poata fi formatate cu adevarat fizic).
        Dar speram ca asta sa fie draq' clar, si in loc sa primesc
raspunsuri strict pe problema (pentru ca, sa fim seriosi, ceea ce vreau
ESTE referit ca "formatare fizica" sau cel mult "reinitializare a
discului" peste tot pe unde va veti uita) am inceput sa primesc trimiteri
la documentatii care sa-mi arate cit de prost sint eu de fapt si unii de
pe aici care incearca sa calmeze apele.

==

        Discurile mai noi incep sa dea rateuri la nivel logic din diverse
motive, se demagnetizeaza sau le pocnesc treburile la nivelul ala mai. Ai
"bad"-uri (luati-va si de termenul asta, si-o puteti lua de capat) pe hdd
si discul nu clampane, deci capetele, platanele, etc, sint intregi.

        Cu scule gen powermax/seatools/&friends de obicei problemele astea
dispar. Si asta nu e formatare logica (mkfs) si nici macar dd
if=/dev/zero, e putin mai jos, la nivelul logicii hdd-ului, nu a ceea ce
vedem noi (LBA/CHF/etc/etc), de unde si motivul pentru care am folosit
termenul "formatare fizica" in subiect, acelasi motiv pentru care acest
termen inca se foloseste fix in acest mod, fix in aceste situatii (deci nu
va multumesc pentru corectura).

        Asa cum spuneam mai devreme NU ma intereseaza sa fortez relocarea
sectoarelor pocnite, puteam face asta din prima. Cind iti permiti sa
pierzi datele de pe acel hdd (raid/backup?) e mai indicat sa dai discul la
sapat unui powermax sau la ceva asemanator (ca el va pune capul si va
scrie fortat acolo 0 peste tot pe unde poate si cel mai probabil zonele
alea-si vor reveni, va reinizializa counterii de sectoare
pocnite/realocate/etc) si-ti iei de-o grija, lasind ca rezerva realocarea
sectoarelor busite doar in mers, cu datele live, cind nu-ti permiti
downtime sau nu-l poti programa in minutul 2.

        Ca de obicei, nu va multumesc pentru ajutorul pe care de fapt nu
mi le-ati oferit. Sa va ninga!

--
Let's cut tha crap, ok? Ce spun eu aici ma reprezinta doar pe mine, si-mi
rezerv dreptul sa ning asupra oricarei companii pe care credeti voi c-as