Petru Ratiu wrote:

> Va rog eu foarte frumos, nu mai spuneti aberatii pe lista, nu de alta,
> dar avem si copii mici care pe tot ce pun mana, baga in gura si dupa
> aia incep sa planga ca nenea rau le-a stricat masina de productie.
> Daca nu ma insel comanda aia n-o sa mearga decat in conditiile in care
> sda1 este deja membru intr-un array raid1 si nu e nici un md0 pornit.

Dap, dar omul avea ceva raid inainte pe disk. Probabil de asta i s-a
recomandat sa incerce assemble. Raspunsul corect cred ca era : la
create/build nu iti va afecta FS-ul. Si in mod normal, asa cum a zis si
RPetre, daca ai raid1 nu e musai sa pornesti raidul ca sa citesti FS-ul
de pe partitie, superblockul raid e undeva dupa ce se termina FS-ul. Am
facut candva un stunt, cu un raid care nu mai voia --assembe , sa dau
direct create, si apoi mount, si a mers cat sa recuperez datele si sa
arunc discurile care incepusera in bunul stil seagate 250G primele serii
sa crape simultan. Depinde daca ai folosit sa nu superblock la crearea
arrayului (desi in mod normal cam toate au).

De altfel m-am si intrebat de ce nu a incercat sa monteze direct
partitiile, ca nu era nici o greata cu raid1.

Deci raidul nu e musai sa aiba superblock. create/assemble se folosete
la cele cu superblock, build la cele fara superblock. Doar ca alea fara
supeblock sunt dumb, si-ti trebe fisier de configurare musai pentru ele.

Daca vrei sa vezi ce ai pe o partitie, se poate folosi mdadm --examine
/dev/sdYX. La care ai si linia de events, pe care daca o compari vezi :
1. care device-uri sunt in sync (au ac numar la events)
2. care e cea mai noua versiune dupa desincronizare, si implicit care a
fost discul scuipat afara din raid chiar daca vine cu discurile la tine
in punga si nenumerotate.

Omul are o problema mai grava, anume asta:

r...@sysresccd /root % tune2fs -l /dev/md2
tune2fs 1.41.3 (12-Oct-2008)
tune2fs: Bad magic number in super-block while trying to open /dev/md2
Couldn't find valid filesystem superblock.

In mod normal ar putea sa citeasca/verifice partitia si direct
#tune2fs -l /dev/sdXY

FS-ul pare decedat, se poate incerca ceva cu debugfs, la genu de aici :

http://www.securityfocus.com/infocus/1902

Dragos