Mircea Popescu wrote:

> superblock si fara fisier de configurare
>
> ziceai mai sus ca pot citi fs-ul de pe partitie fara superblock-ul raid ...
> cum fac asta????

Pai presupunem ca raidu' era /dev/md0 format din /dev/sda1, si /dev/sdb1

Poti linistit sa mount -t ext3 /dev/sda1 /my/spare/folder si/sau
/dev/sdb1 /my/other/folder , ca o sa vada FS-ul. Nu merge decat pt raid1
totusi. Ar fi indicat sa dai -o ro (montat read only).

Dupa cum stii un sistem de fisiere nu e musai sa foloseasca tot spatiul
block device-ului. Netehnic vorbind, din punctul de vedere a lui mount,
suberblockul raid nu e decat niste junk la capatul block device-ului. El
capata sens numai daca il pui in comun cu mdadm. La raid 1 vei avea ac
sistem de fisiere, perfect functional, pe ambele discuri. La alte tipuri
nu mai e asa simplu. BTW, asa e unul dintre motivele pentru care
partitia de boot nu poate fi decat fie disk normal, fie raid1. Nu poti
buta de pe un raid5 software de exemplu.

Dragos