2010/10/17 Manuel "lonely wolf" Wolfshant <wo...@prolinux.ro>:

> AFAIK exista 2 seturi mari si late de certificari linux recunoscute in
> largul lumii: cele de la RH ( RHCE in principal; evident sint specifice
> distributiilor RH) si cele de la LPI ( care sint mai mult sau mai putin
> "distro neutral" )

Mai există și Linux+ de la Comptia care este destul de neutră. Și,
relativ recent, certificarea clasică Linux+ a fost aliniată (zic ei)
cu LPIC-1. Adică aceeași curiculă, aceleași examene (ca număr, ca preț
și conținut). Acum, dacă obți Linux+, obți automat și LPIC-1 (invers
nu e valabil).

Mai exită o certificare de la Novel. Dar e vendor dependent. La fel ca
RHCE-ul. RHCE-ul cred că e cea mai bună variantă dacă știi că te
îndrepți spre un loc unde se lucrează cu servere Red Hat Enterprise.
Dar dacă dorești să fi mai flexibil și să fi vendor independent, go
for LPIC-1 or Linux+.